رسانه کویتی: دولت جدید ایران تمایل به بهبود روابط با کشورهای منطقه دارد

رسانه کویتی: دولت جدید ایران تمایل به بهبود روابط با کشورهای منطقه دارد
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 13:57

منابع کویتی خبر دادند که معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس امارات وارد کویت خواهد شد و با مقامات این کشور درباره برخی موضوعات گفت‌و‌گو خواهد کرد.

العالم - ایران /سیاسی

منابع کویتی، بامداد امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که مقصد بعدی سفر «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کشور کویت است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، در جریان سفر به امارات با «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

روزنامه «الرأی» با اشاره به اینکه باقری امروز در کویت با مقامات این کشور دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد، اضافه کرد که این سفر در راستای تأکید تهران بر روابط حسن‌ همجواری با کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

این روزنامه کویتی به نقل از چند دیپلمات در این خصوص خبر داد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات کویتی موضع تهران را در قبال خواسته اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره لزوم مشارکت در مذاکرات با ایران و افزودن پرونده موشک‌های بالستیک و آنچه فعالیت‌های متزلز‌ل‌کننده ثبات منطقه‌ای خوانده شده، بیان خواهد کرد.

علی باقری کنی پیشتر در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» تأکید کرده بود که توانمندی‌های موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

منابع مذکور نیز در گفت‌و‌گو با الرأی با اشاره به اینکه موضع ایران در این رابطه شاهد هیچ گونه تغییری نبوده است، افزودند که تهران بیان کرده است که مسائل منطقه بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست و تأکید دارد که دولت جدید ایران تمایل به همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و می‌خواهد روابط خود را با این کشورها بر اساس حسن‌همجواری، احترام متقابل در راستای منافع مشترک بهبود ببخشد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) روز گذشته خبر داده بود که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات دیدار و گفت‌و‌گو کرده و دو طرف روابط امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش روز گذشه وام، دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط بر اساس اصل حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد که خبرگزاری رویترز پیش از آن خبر داده بود که یک مقام اماراتی عالی‌رتبه بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ایرانی که آن را بلندپایه خواند، نوشته بود که این مقام عالی‌رتبه اماراتی بزودی به ایران سفر خواهد کرد. اما به نام این مسئول و زمان دقیق ورود او به ایران اشاره‌ای نکرد.

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات اخیرا در ارتباط با روابط امارات و ایران گفت که ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها