نگرانی انگلیس از وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی!

نگرانی انگلیس از وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی!
جمعه 5 آذر 1400 - 01:03

دولت انگلیس درخصوص وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی از جمله افزایش خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در گزارشی به ابراز نگرانی در این زمینه اکتفا کرد.

العالم - اروپا

دولت انگلیس روز پنجشنبه در گزارشی، درخصوص نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه «جویش نیوز»، وزارت توسعه و رفاه عمومی انگلیس در این گزارش آورده است وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه «همچنان نگران‌کننده» است.

این گزارش درخصوص افزایش خشونت از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست و تخریب اموال و منازل فلسطینی‌ها هشدار داده و می‌نویسد «نگرانی‌ها درخصوص استفاده از نیروی بیش از حد» از سوی نظامیان صهیونیست همچنان پابرجا است.

این وزارتخانه درقبال نوار غزه نیز به اعلام نگرانی در گزارش خود اکتفا کرده و می‌نویسد: «وضعیت انسانی در نوار غزه همچنان وخیم است».

در حالی که از روز گذشته مرگ غم‌انگیز بیست و هفت پناهجو در آبراه بین انگلیس و فرانسه به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده و دو طرف یکدیگر را مقصر حوادث مشابه می‌دانند، دولت انگلیس در این گزارش کشورهایی نظیر روسیه، کره‌شمالی، مصر، روسیه، پاکستان، ایران و عراق را در لیست «کشورهای با تداوم نگرانی» در زمینه حقوق بشر قرار داده است.

اوایل ماه جاری نیز اتحادیه اروپا و انگلیس در بیانیه‌هایی جداگانه بر لزوم توقف گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی تأکید کردند.

مهر امسال نیز «جیمز کلِوِرلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، بامداد شنبه در پیامی توئیتری نوشت: «انگلیس اقدام خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان علیه یک روستای فلسطینی در جنوب بلندی‌های هبرون (الخلیل) در تاریخ ۲۸ سپتامبر را محکوم می‌کند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها