گرافه گویی آمریکا قبل از گفت و گوهای هسته ای وین

گرافه گویی آمریکا قبل از گفت و گوهای هسته ای وین
جمعه 5 آذر 1400 - 17:14

کارشناسان معتقدند که تهدیدات کنت مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا علیه ایران فقط نوعی جنجال آفرینی کلامی قبل از گفت وگوهای هسته ای در وین است.

العالم - نظرکده

آنان افزودند که این تهدیدات فقط پیامی برای اطمینان دادن به همپیمانان آمریکاست به این دلیل که آمریکا می داند دستش در برابر ایران خالی است.

آمریکا که همواره نظرش را بر دیگران تحمیل می کرد و معروف بود که در برابر هیچ کشوری عقب نشینی نمی کند و امتیاز نمی دهد اینبار دریافته که تحریم ایران بیهوده است و باید به تهران در زمینه عدم خروج مجدد از توافق هسته ای تعهد بدهد لذا به این نوع تهدیدات توخالی روی آورده است.

از سوی دیگر، آمریکا به خاطر ضعفش، استراتژی خود نسبت به منطقه و ایران را تغییر داده و می داند که هرگز نمی تواند با تهران وارد جنگ شود.

مشکل دیگر آمریکا آن است که به شدت دچار بحران اقتصادی است به همین دلیل مجبور به مذاکره با روسیه و چین شد و حاضر به اندیشیدن به حمله نظامی به ایران نیست به همین دلیل تهدیدات مکنزی هیچ برگ برنده ای را برای آمریکا در مذاکرات هسته ای ایجاد نمی کند.

فرار آمریکا از افغانستان و شکستش در سوریه، عراق و یمن گواهی بر این مدعاست.

کارشناسان معتقدند که ایران هرگز از تهدیدات آمریکا نمی ترسد و آمریکا راهی جز تسلیم شدن در برابر خواسته های ایران ندارد، چرا که ایران در صورتیکه یک گلوله به طرفش شلیک شود، قادر به نابود کردن پایگاهها و دهها هزار سرباز آمریکایی در منطقه است پس به نفع آمریکاست که بدون تهدید و جنجال آفرینی به گفت و گوهای هسته ای بازگردد.

پربیننده ترین خبرها