قسد صدها داعشی را از زندان آزاد می‌کند

قسد صدها داعشی را از زندان آزاد می‌کند
شنبه 6 آذر 1400 - 12:46

برخی منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قوات سوریة الدیمقراطیة» (قسد) از آمادگی این گروه برای آزادی صدها داعشی از زندان خبر دادند.

العالم - سوریه

برخی منابع نزدیک به قسد فهرستی از اسامی حدود ۷۰۰ نفر از اهالی استان‌های الرقه، الحسکه و دیرالزور را که قرار است با میانجی‌گری و سرشناسان عشایر شمال شرقی سوریه آزاد شوند، منتشر کردند.

این فهرست که به امضای تعدادی از سرشناسان عشایر عربی رسیده است، شامل افرادی است که طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ توسط قسد بازداشت و در زندان‌های مناطق الرقه، غویران، الطبقة، الحسکة، جرکین، علایا، المالکیة، الشدادی، الصور، میدان نفتی العمر، نافکر و الکسره بازداشت بوده‌اند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از یک منبع نزدیک به قسد نوشت داعشی‌هایی که قرار است آزاد شوند، از سوری‌هایی هستند که ارتکاب جنایت آن‌ها ثابت نشده و اگر دست داشتن آن‌ها در جنایت علیه غیرنظامیان ثابت شود، آزاد نخواهند شد.

این منبع افزود که همه افرادی که مرتکب جنایت شده‌اند، محاکمه خواهند شد و بدون دریافت ضمانت آزاد نخواهند شد اما این موضوع مربوط به سوری‌ها است و اتباع خارجی پس از محاکمه یا قبل از آن به کشورهای خود انتقال داده خواهند شد.

روز دوشنبه گذشته قسد در بیانیه‌ای آزادی زندانیان داعشی از بازداشتگاه‌های خود در شمال شرقی سوریه در ازای دریافت غرامت مالی را رد کرده بود.

پیشتر روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده بود که قسد در ازای دریافت غرامت مالی، زندانیان داعشی را از بازداشتگاه‌های خود در شمال شرقی سوریه آزاد کرده است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد زندانیان داعش در زندان‌های قسد وجود ندارد اما گفته می‌شود که تعداد آن‌ها حدود ۱۲ هزار نفر است که سه هزار نفر آن‌ها خارجی و از اتباع ۵۴ کشور هستند و علاوه بر آن حدود چهار هزار نفر سوری و چهار هزار نفر نیز عراقی هستند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها