واکنش کاربران لبنانی به قصر آمریکا در شرق بیروت

واکنش کاربران لبنانی به قصر آمریکا در شرق بیروت
يکشنبه 7 آذر 1400 - 17:00

ساخت سفارت جدید آمریکا در عوکر (شرق بیروت) با مساحتی بالغ بر 174 هزار متربع مربع ادامه دارد.

العالم – داغهای مجازی

این دومین سفارت بزرگ آمریکا در منطقه پس از سفارت آمریکا در بغداد است که هزینه آن 1 میلیارد و 200 میلیون دلار می باشد.

این سفارت به منزله مرکز فرماندهی نظامی و امنیتی آمریکا برای هماهنگ کردن حضور نظامی اطلاعاتی آمریکا در لبنان، سوریه و منطقه خواهد بود و به همین دلیل تردید زیادی درباره نقش این سفارت با توجه به همکاری نزدیک اطلاعاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه برای رصد تحرکات مقاومت و حزب الله لبنان وجود دارد.

کاربری با نام «محمد قازان» نوشت: وقتی شهردار الغبیری فقط پیشنهاد کرد که یک نیروگاه برق با حمایت ایران در زمین گلف پولدارها ایجاد شود، سیاستمداران و مزدوران جامعه مدنی علیه وی چقدر حرف زدند اما در قبال حفر دهها هزار مترمربع زمین در عوکر برای ساخت سفارت آمریکا که بسیار شبیه به پنتاگون است، سکوت کردند.

گلوله و قلم با انتشار هشتگ #لانه – عوکر – شده – قلعه با مقایسه حجم ساختما سفارت های ایران و آمریکا در لبنان، اتهام به ایران در زمینه اشغال لبنان را تمسخر کرد.

بتول خلیل نوشت: درصورتیکه قرار بود سفارت ایران به این حجم ساخته شود چقدر اعتراض و شعار علیه اشغالگری ایران سر داده می شد.

احمد یاسین نوشت: درصورتیکه این ساختمان، سفارت ایران در بیروت بود، فارس سعید از مخالفین مقاومت و ایران چه موضع تندی اتخاذ می کرد؟


سهیل دیاب نوشت: مساحت سفارت آمریکا در لبنان که بزرگترین سفارت در منطقه است، نشان دهنده نقش خطرناکی است که آمریکا به رژیم اسرائیل سپرده تا پایگاه نظامی اش در لبنان باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها