نخست وزیر سودان: توافق سیاسی راهگشای تحول دموکراتیک است/ تعهد البرهان به حمایت از روند انتقالی

نخست وزیر سودان: توافق سیاسی راهگشای تحول دموکراتیک است/ تعهد البرهان به حمایت از روند انتقالی
دوشنبه 8 آذر 1400 - 09:21

نخست وزیر سودان تأکید کرد که وی به خاطر منافع ملی و نه شخصی توافق سیاسی با نظامیان را امضا کرده است.

العالم - آفریقا

به نقل از صدی البلد، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در دیدار با تعدادی از اعضای کمیته‌های مقاومت در خارطوم و دیگر استان‌ها گفت: من توافق سیاسی با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی را به چند دلیل اصلی امضا کردم که این دلایل جلوگیری از ریخته شدن خون مردم، اهمیت حفظ دستاوردهای دو سال گذشته و نتایج تلاش ها در زمینه صلح و اقتصاد و ازسرگیری روند تحول دموکراسی به عنوان مهم‌ترین اهداف انقلاب جاودان دسامبر هستند.

وی گفت: حمایت و اجرای توافق صلح جوبا مسئولیت جمعی است و مشارکت همگان از جمله طرف‌های امضاکننده و نهادهای مدنی و کمیته‌های مقاومت را می‌طلبد. ما خواهان افزایش تلاش‌های مشترک درباره تحقق صلح فراگیر و تکمیل آن از طریق مذاکره با جنبش مردمی آزادی سودان در شمال با رهبری عبدالعزیز الحلو و جنبش ارتش آزادی سودان با رهبری عبدالواحد نور هستیم. بحران کنونی برای همین لحظه نیست. ما برای بیش از دو سال در اختلاف بودیم و توافقی با مسئله صلح نبود.

حمدوک تأکید کرد: دولت آتی دولتی شایسته خواهد بود و ما امیدواریم که جوانان در آن شرکت داشته باشند.

در این راستا، عبدالفتاح البرهان در دیدار با آنیت ویبر، فرستاده اتحادیه اروپا در امور شاخ آفریقا گفت: ما به حمایت از روند انتقالی متعهد هستیم و بر حمایتمان از دولت شایسته‌ای که نخست‌وزیر آن را تشکیل می‌دهد تأکید می‌کنیم. ما از تلاش‌های صورت گرفته برای مذاکرات فراگیر با تمام گروه‌های سیاسی حمایت می‌کنیم.

دو طرف درباره تشکیل شورای قانونگذاری انتقالی، کمیساریاها و شوراها به ویژه درباره روند برگزاری انتخابات بحث و گفتگو کردند.

فرستاده اتحادیه اروپا بر حمایت این اتحادیه از روند انتقال سیاسی از طریق برگزاری انتخابات به ویژه در زمینه‌های لجستیکی و فنی و اهمیت سودان برای امنیت منطقه و دریای سرخ تأکید کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها