پشت پرده دیدار فرمانده مزدوران در ساحل غربی یمن با صهیونیست‌ها

پشت پرده دیدار فرمانده مزدوران در ساحل غربی یمن با صهیونیست‌ها
دوشنبه 8 آذر 1400 - 17:16

فرمانده نیروهای موسوم به «گارد جمهوری» در ساحل غربی یمن، اخیرا در قاهره، در راستای هدف تل‌آویو مبنی بر کنترل دروازه جنوبی دریای سرخ، با مقامات صهیونیست دیدار کرده است.

العالم - یمن

«طارق محمد عبدالله صالح عفاش» فرمانده نیروهای موسوم به گارد جمهوری در ساحل غربی یمن و برادرزاده «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور پیشین یمن، اخیرا در قاهره با اعضای کمیسیون امور خارجه و امنیت کنست دیدار و رایزنی کرده است.

وبگاه «الخبر الیمنی» با انتشار این خبر به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به طارق صالح، نوشت که این دیدار در مقر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره صورت گرفته است.

به گفته این منبع، این نخستین دیدار طارق صالح و مقامات صهیونیستی نیست بلکه وی پیشتر نیز با هماهنگی امارات با صهیونیست‌ها در ابوظبی، اتیوپی و جزیره میون یمن دیدارهایی داشته است.

این منبع بعید ندانست که این دیدارها درباره نقش طارق صالح در سواحل غربی باشد، جایی که رژیم صهیونیستی به دنبال کنترل آن به منظور تسلط بر دروازه جنوبی دریای سرخ است. پیشتر نیز گزارش‌هایی بین‌المللی از تحرکات اسرائیل در جزیره میون و آغاز احداث یک پایگاه نظامی در این جزیره منتشر شده بود.

طارق صالح، فرمانده نیروهای موسوم به «نیروهای گارد جمهوری» در ساحل غربی در حال حاضر، فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف سعودی و نیروهای دولت مستعفی و امارات در این منطقه را برعهده دارد.

وی که پیشتر در خصوص توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و تل آویو را بارقه امیدی برای صلح در منطقه توصیف کرده بوده، طی روزهای گذشته، تحرکاتی را در ساحل غربی با هدف توسعه کمربند امنیتی برای شهرستان‌های غربی استان تعز که مشرف بر تنگه باب المندب است، آغاز کرده و این اقدامات با تمرین‌‌های نظامی در جنوب دریای سرخ توسط رژیم صهیونیستی، امارات، آمریکا و بحرین همزمان شده است.

وب سایت آمریکایی «greekcitytimes»، اخیرا به نقل از فرمانده ناوگان دریایی پنجم ارتش آمریکا نوشت که واشنگتن و رژیم صهیونیستی در تنگه باب المندب منافع مشترکی دارند و هدف آن‌ها از تمرین‌های نظامی مشترک با امارات، بحرین و عربستان سعودی حمایت از کشتیرانی این رژیم است.

فارس

پربیننده ترین خبرها