اهالی الخلیل تلاش‌های هرتزوگ برای یهودی‌سازی حرم ابراهیمی را ناکام می‌گذارند

اهالی الخلیل تلاش‌های هرتزوگ برای یهودی‌سازی حرم ابراهیمی را ناکام می‌گذارند
دوشنبه 8 آذر 1400 - 22:51

در نقض آشکار قوانین بین‌المللی و در حمایت وقیحانه از شهرک‌نشینان در شهر جنوبی الخلیل در کرانه باختری، "اسحاق هرتزو" رئیس رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه برای روشن کردن شمع عید حانوکا، به حرم ابراهیمی یورش برد.

العالم- کشکول

قبل از تعرض هرتزوگ به حرم ابراهیمی، شمار زیادی از نیروهای رژیم اشغالگر این مکان مقدس و اطراف آن را به پادگانی نظامی تبدیل کردند و با بستن درهای حرم آن، مانع از ورود شهروندان فلسطینی برای اقامه نماز شدند و حتی به آنها تجاوز و همچنین صاحبان مغازه‌ها را مجبور به بستن مغازه‌های‌شان کردند.

این اقدام رژیم نژادپرست برای یهودی‌سازی حرم ابراهیمی در الخلیل و سرتاسر شهر الخلیل بایستی زنگ خطر برای مقدسات اسلامی و هویت عربی- اسلامی این شهر مقدس و به‌ویژه حرم ابراهیمی به صدا درآورد.

گروه‌های مقاومت فلسطین بیانیه‌های جداگانه‌ای را در محکومیت این اقدام یهودی‌سازی رئیس رژیم اشغالگر صادر و این رژیم را مسئول کامل پیامدهای آن معرفی کردند. این گروه‌ها تأکید کردند انتفاضه الاقصی در واکنش به یورش "آرل شارون" به مسجد الاقصی در سپتامبر 2000 به وقوع پیوست و ملت فلسطین هرگز اجازه نمی‌دهند به مقدسات‌شان هتک حرمت شود. هیچ فرقی میان حرم ابراهیمی، دیوار البراق، مسجد الاقصی و قدس وجود ندارد؛ همگی آنها املاک اسلامی هستند و رژیم اشغالگر هرگز موفق نخواهد شد با چنین شیوه‌های یهودی‌سازی، حقایق را واژگون و وقایع جدیدی تحمیل کند.

رژیم اسرائیل و در راس آن هرتزوگ این حقیقت را می‌دانند که حرم ابراهیمی در الخلیل در نزد فلسطینیان، اعراب و مسلمانان از جایگاه ویژه و قداست بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین اماکن بعد از مسجدالاقصی به‌شمار می‌رود. رژیم اشغالگر نیز هیچ جایگاه و حقی در آن ندارد و در طول تاریخ مناقشه اعراب و اسرائیل، اهالی الخلیل به مسئولیت خود در حمایت از حرم ابراهیمی و دفاع از آن اقدام کرده‌اند.

قدر مسلم آن است که اهالی الخلیل و کرانه باختری با دفاع‌شان از حرم ابراهیمی و مقدسات اسلامی، تلاش‌های مایوسانه هرتزوگ برای مشروعیت دادن به شهرک‌سازی و نیز به جنایات این عناصر و تکمیل یهودی‌سازی حرم ابراهیمی را ناکام خواهند گذاشت و منتظر نخواهند جامعه جهانیِ ریاکار آنها را از شر اشغالگران برهاند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها