آغاز مذاکرات وین و هراس رژیم صهیونیستی/ چالش اولمرت برای بنت: "حرف نزن"!

آغاز مذاکرات وین و هراس رژیم صهیونیستی/ چالش اولمرت برای بنت:
سه شنبه 9 آذر 1400 - 10:22

این روزها آغاز مذاکرات برجام در وین برای برداشتن تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه ایران، رژیم صهیونیستی را دچار جنون کرده است.

العالم - کشکول

این رژیم از آن می ترسد که آمریکا و کشورهای بزرگ دست به توافقی با ایران بزنند که خلاف منافع این رژیم باشد حال آنکه اصلا معلوم نیست منافع این رژیم چیست و حتی آمریکا و غرب هم در این مورد گیج و سرگردان شده اند.

رهبران رژیم صهیونیستی برای جلب توجه متحدان خود پیوسته در حال تهدید هستند آنهم تهدیدهایی فراتر از حد توان و امکاناتشان؛ از جمله اینکه تهدید کرده اند که هیچ گونه توافقی را به رسمیت نمی شناسند و دست به اقدامات یک جانبه علیه ایران می زنند که یکی از آنها حمله به تأسیسات هسته ای این کشور است.

ظرف چند روز گذشته تهدیدهای این رژیم به حداکثر رسیده است؛ نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم تهدید کرده است که این رژیم به رغم همه تلاش و تکاپو برای احیای توافق برجام، در برابر ایران و همپیمانانش در منطقه خواهد ایستاد.

بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم هم تهدید کرده است که ارتش این رژیم در حال بررسی و تغییر نقشه های خود برای حمله به تأسیسات هسته ایران است و "اسرائیل" خود را برای این کار آماده کرده است.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هم به صراحت گفته است: "ارتش آمادگی خود را برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران افزایش داده است و بودجه کافی برای برای برخورد با مجموعه ای از تهدیدهای گوناگون تصویب شده است".

نکته قابل توجه این است که ایران این جنون را نادیده گرفته و هیچ توجهی به فریاد سردمداران این رژیم – که بیانگر ترس و وحشت آنهاست- نمی کند. اما در مقابل از داخل این رژیم پاسخ این هیاهو داده شده است.

ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق این رژیم، چند روز قبل در گفتگو با روزنامه "معاریو" گفته بود که این رژیم هرگز دست به اقدام نظامی گسترده علیه ایران نمی زند. وی گفت: "روش بنت به نتیجه نمی رسد. به نظر من اسرائیل نباید دست به چنین کاری بزند. ظاهرا دولت فعلی می خواهد ثابت کند که همان مواضع دولت قبلی را دنبال می کند."

اولمرت سیاست دولت قبلی به ریاست بنیامین نتانیاهو و همکاری او با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا اشتباهی فاجعه بار دانست که بهایی گزاف بر "اسرائیل" تحمیل کرده است.

وی خاطرنشان کرده است که افزایش بودجه نظامی برای پیش بینی سناریوی حمله به ایران، "هدر دادن میلیاردها دلار به زیان منافع ملی و کیفیت زندگی است".

وی در ادامه گفت: "نباید این همه بودجه را برای اتفاقی که نخواهد افتاد، هزینه کنیم. اسرائیل دست به هیچ حمله نظامی علیه ایران نخواهد زد".

اولمرت خاطرنشان کرد که همه تدارکات و رزمایش های نظامی "اسرائیل" به بهانه حمله به ایران صرفا برای این است که دولت آمریکا را به وحشت بیندازد.

اولمرت با اشاره به وابستگی "اسرائیل" به آمریکا، خواستار گفتگوی دیپلماتیک آرام با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور و پرهیز از گفتمان خصمانه و قلدرانه شد.

این اظهارات اولمرت بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی ضعیف تر از آن است که به ایران حمله کند. همه سران این رژیم با وجود اختلاف بر سر بسیاری از مسائل، در مورد یک چیز اتفاق نظر دارند و آن این است که حمله نظامی به ایران، کار رژیم صهیونیستی را برای همیشه تمام می کند و این حقیقتی است که کارشناسان خبره رژیم همواره درباره آن هشدار داده و گفته اند که هر گونه اقدام احمقانه این رژیم علیه ایران، زحمات 70 ساله برای تأسیس این رژیم را ظرف چند روز به باد می دهد.

پربیننده ترین خبرها