تنش بین حامیان حفتر و سیف ‌الاسلام قذافی/ دولت لیبی و سازمان ملل نسبت به سرنوشت انتخابات نگرانند

تنش بین حامیان حفتر و سیف ‌الاسلام قذافی/ دولت لیبی و سازمان ملل نسبت به سرنوشت انتخابات نگرانند
سه شنبه 9 آذر 1400 - 12:06

منابع خبری محلی لیبی از محاصره دادگاه محل رسیدگی به درخواست تجدید نظر پسر دیکتاتور سابق این کشور در تصمیم کنار گذاشته شدنش از انتخابات، توسط نیروهای وابسته به خلیفه حفتر خبر دادند.

العالم - لیبی

منابع خبری محلی لیبی اعلام کرد که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" عصر دوشنبه دادگاه بدوی "سبها" در جنوب لیبی را محاصره کردند تا از تصمیم گیری درباره درخواست تجدیدنظر وکیل سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق این کشور در تصمیم کنار گذاشته شدن وی از انتخابات جلوگیری کنند.

شبکه "لیبیا الأحرار" تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای گردان‌های "طارق بن زیاد" وابسته به خلیفه حفتر این دادگاه را با خودروهای نظامی محاصره کرده‌اند.

شبکه "فوریه" (فبرایر) نیز فایل ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای پلیس قضایی از مسئولیت خود برای محافظت از خیابان‌های منتهی به دادگاه طفره می‌روند و می‌گویند: تنها امنیت داخل دادگاه به ما مربوط می‌شود و ما کاری به امنیت خارج از آن نداریم.

همزمان ده‌ها تن از حامیان سیف الاسلام قذافی نیز در فضایی متشنج تجمع اعتراضی را در محکومیت حمله به دادگاه و محاصره آن در سبها برگزار کردند.

این اقدام و ممانعت از بررسی درخواست تجدید نظر سیف الاسلام قذافی در دادگاه بدوی سبها نگرانی دولت لیبی و سازمان ملل را نسبت به سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری لیبی به همراه داشت.

دولت لیبی در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که با نگرانی شدید تنش‌های اطراف دادگاه سبها را دنبال می‌کند

در این بیانیه آمده است: تهدید جان قضات یا تلاش برای تأثیرگذاری بر کار آنها تهدیدی برای بازگشت شهر به جنگ داخلی است.

هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی نیز در بیانیه‌ای در این باره نوشت: سازمان ملل با نگرانی شدید تداوم بستن دادگاه سبها و ممانعت از فعالیت قضات را دنبال می کند و این به طور مستقیم مانع از انتخابات می‌شود.

این هیئت تاکید کرد که نسبت به افزایش گزارش‌های ارعاب و تهدید علیه قضات و مقامات قضایی، به ویژه کسانی که به شکایات مربوط به انتخابات رسیدگی می‌کنند، نگران است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها