فرار ساکنان مناطق تحت کنترل دولت هادی به مناطق دولت صنعاء

فرار ساکنان مناطق تحت کنترل دولت هادی به مناطق دولت صنعاء
سه شنبه 9 آذر 1400 - 17:18

ساکنان مناطق تحت کنترل دولت هادی برای نجات از مشکلات اقتصادی به مناطق تحت تسلط دولت نجات ملی یمن پناه می‌آورند.

العالم - یمن

با افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش ارزش لیر یمن در مناطق تحت کنترل دولت منصور هادی، برخی از ساکنان این مناطق، رهسپار استان‌های تحت کنترل دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) شده‌اند.

وبگاه الخبر الیمنی در این خصوص نوشت که روز گذشته (دوشنبه) صدها تن از ساکنان استان «عدن» در جنوب یمن به شهرهای «إب» و «صنعاء» رفته‌اند. کسانی که از عهده هزینه‌های بالای زندگی بر نمی‌آیند، به طوریکه که قیمت یک کیسه گندم به ۵۰ هزار ریال رسیده و یک کنسور لوبیا ۱۲۰۰ ریال شده است. بلیط اتوبوس نیز به ۸۰۰ ریال رسیده است.

به نوشته این وبسایت قیمت دلار به شکل «ترسناکی» در روزهای گذشته افزایش یافته و هر دلار به ارزش ۱۶۰۰ ریال یمنی معامله می‌شود. طبق گزارش بانک جهانی شهروندان یمنی مجبور شده‌اند از بسیاری نیازهای اساسی خود صرف نظر کنند.

این در حالی است که قیمت ریال در مناطق تحت کنترل دولت صنعاء ۶۰۰ ریال است و مواد غذایی به همان قیمت گذشته معامله می‌شود.

در این راستا جنبش «جوانان عدن» و فعالان جنوب یمن خواستار کناره‌گیری منصور هادی و خروج ائتلاف سعودی از یمن شده‌اند.

در مقابل اما منصورهادی شب گذشته مسئولیت مشکلات اقتصادی دولت متبوع خود را به گردن «حوثی‌ها» انداخت و گفت که آن‌ها علیه دولت او جنگ اقتصادی به راه انداخته‌اند! این ادعا در حالی است که دولت صنعاء در هفت سال گذشته در محاصره همه جانبه به سر می‌برد و منصور هادی و دولت همسو با وی که در ریاض مستقر است، همواره از کمک‌های اقتصادی کشورهای خارجی بهره‌مند بوده است.

پربیننده ترین خبرها