تظاهرات گسترده در سودان/ کشته شدن یک شهروند با شلیک نیروهای امنیتی

تظاهرات گسترده در سودان/ کشته شدن یک شهروند با شلیک نیروهای امنیتی
سه شنبه 9 آذر 1400 - 19:15

خبرنگار العالم در سودان از تظاهرات صدها نفر در مرکز خارطوم پایتخت سودان خبر داد. 

العالم - آفریقا

مردم سودان در مرکز پایتخت تجمع و به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند و شعار سرنگونی حکومت نظامی و بازگشت نظامیان به پادگان‌هایشان و برپایی حکومت کامل غیر نظامی را سر دادند.

منذر ابوالمعالی، از مسئولان جنبش «الحریه و التغییر» در گفتگو با العالم اظهار داشت: «در جریان تظاهرات امروز تا این لحظه یک شهروند سودانی در پایتخت با شلیک گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسیده است.»

طارق ابوشوره، خبرنگار العالم در خصوص تظاهرات امروز گزارش داد: فریاد تظاهرکنندگان هر لحظه افزایش یافته و می گویند: «برهان برو جای تو اینجا نیست به پادگان نظامی خود بازگرد.»، تصمیمات جدید بحران هایی را موجب شده و مردم سودان بیش از پیش خواهان حکومت غیر نظامی هستند، خرطوم پایتخت سودان امروز سه شنبه شاهد تظاهرات جدیدی در مخالفت با توافق سیاسی میان عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیت و عبدالله حمدوک نخست وزیر است.

وی افزود: تظاهرکنندگان خیابان الاربعین در ام درمان را با موانع سیمانی بسته و لاستیک‌های خودروها را به آتش کشیدند.

خبرنگار العالم از زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان با شلیک گلوله و بمب های صوتی و گاز اشک آور در مقابل کاخ جمهوری در خرطوم شد.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، کودتای نظامی را محکوم کرده و خواهان بازگشت حکومت غیر نظامی در سودان شدند.

گروههای «الحریه و التغییر» اعلام کرد که فعالیت‌ها و تلاش همه نیروهای انقلابی تا نابودی طاغوت‌های کودتاگر ادامه خواهد داشت.

کمیته های مقاومت ملی خرطوم نیز اعلام کرد: حمدوک، برهان و حمیدتی و دیگر ژنرال ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند همه کودتاگر بوده و جایشان بالای دار است.

پربیننده ترین خبرها