اعترافات بی‌سابقه دولت منصور هادی: جنگ یمن بیهوده است/ گزینه نظامی شکست خورد

اعترافات بی‌سابقه دولت منصور هادی: جنگ یمن بیهوده است/ گزینه نظامی شکست خورد
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 00:53

رئیس شورای مشورتی دولت مستعفی یمن با اذعان به شکست گزینه نظامی دولت مستعفی و ائتلاف سعودی در مقابله با انصارالله و ارتش یمن، در اظهارنظری بی‌سابقه اعتراف کرد که «جنگ یمن کاری عبث و بیهوده است».

العالم-اليمن

به گزارش ایسنا، «احمد عبید بن دغر» رئیس شورای مشورتی یمن وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور جنگ یمن را «پوچ» دانست و گفت که «گزینه نظامی پایان یافته و به بن بست رسیده است».

احمد بن دغر در بیانیه‌ای اعتراف کرد: تلاش (دولت مستعفی) برای گرفتن دولت از چنگ «حوثی‌ها» با شکست مواجه شد. گزینه نظامی به بن بست رسید و نزدیک است که شکست خود را اعلام کند».

بن دغر در صفحه توئیتر خود هم اذعان کرد: «سیاستی که نبرد با الحوثی را رهبری می‌کرد، یمن را به اهدافی متفاوت از اهداف اعلامی "طوفان قاطع" رساند».

وی خواستار «تشکیل ائتلاف ملی شامل حوثی‌ها (انصارالله) برای دفاع از وحدت یمن، نجات کشور از فروپاشی اقتصادی و توقف همه‎جانبه جنگ شده است».

ناظران دعوت بن دغر به توقف جنگ یمن را اعلام شکست در برابر انصارالله، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی دانستند.

رئیس شورای مشورتی یمن وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور چند روز پیش هم در صفحه فیس‌بوک خود مدعی شده بود که «خصومت‌های داخلی، عامل اصلی شکست در برابر جنبش انصارالله و ایران است».

حملات ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگشت قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و یا زخمی شده‌اند.

سازمان حقوق بشری «انتصاف» ویژه حقوق زنان و کودکان یمن آمار جدیدی را درباره ارتکاب جنایات ائتلاف سعودی در یمن طی هفت سال گذشته منتشر و اعلام کرد که تعداد کودکان قربانی تجاوزات سعودی از ابتدای جنگ تاکنون به ۳۸۲۵ شهید و ۴۱۵۷ مجروح رسیده است.

این سازمان حقوق بشری در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت که در نتیجه تجاوزات و حملات ائتلاف سعودی طی هفت سال اخیر، تعداد خانواده‌های آواره به ۶۷۰ هزار و ۳۴۳ خانواده در ۱۵ استان و تعداد نوزادان نارس و معلول به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

ايسنا

پربیننده ترین خبرها