دیدار باقری با وزیر خارجه اتریش درباره مذاکرات وین و مناسبات دوجانبه

دیدار باقری با وزیر خارجه اتریش درباره مذاکرات وین و مناسبات دوجانبه
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 13:24

سفیر ایران در وین از دیدار علی باقری با وزیر خارجه اتریش خبر داد و رایزنی درباره مذاکرات وین و تقویت مناسبات دوجانبه و چندجانبه را از محورهای این گفت‌وگو برشمرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عباس باقرپور اردکانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین امروز (چهارشنبه دهم آذر ماه) در توئیتی با انتشار تصویری، از دیدار علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه اتریش خبر داد.

در این توئیت آمده است: در گفت‌وگوی صمیمانه علی باقری و مایکل لینهارت وزیر خارجه اتریش بر تقویت روابط دو و چند جانبه تأکید شد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های غیرانسانی آمریکا نیز از جمله موضوعات مورد بحث بود.

وی تاکید کرد، به محض این‌که آنها آماده باشند ما نیز آمادگی داریم.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز دوشنبه (۸ آذرماه/۲۹ نوامبر) در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

بعد از نشست آغازین طی دوشنبه، کارشناسان دیروز (سه‌شنبه) کار بر روی مسئله رفع تحریم‌ها را شروع کردند و قرار است در گفت‌وگوهای امروز (چهارشنبه) به مسئله تعهدات هسته‌ای ایران پرداخته شود.

پربیننده ترین خبرها