قرداحی: برای حل بحران لبنان و عربستان استعفا می‌دهم

قرداحی: برای حل بحران لبنان و عربستان استعفا می‌دهم
جمعه 12 آذر 1400 - 12:09

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در سخنانی از اعلام استعفای خود به منظور حل و فصل بحران در روابط میان ریاض و بیروت طی امروز خبر داد.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، "جورج قرداحی" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در گفت‌وگو با شبکه MTV لبنان اعلام کرد که ساعت یک بعد از ظهر امروز به وقت محلی استعفایش را اعلام خواهد کرد.

قرداحی گفت: "می‌خواهم با استعفایم دری را باز کنم، اگر این اقدام حل و فصل بحران میان لبنان و عربستان را آسان‌تر می‌کند."

قرداحی افزود: "پیشتر نیز گفته بودم که اگر استعفای من برای حل و فصل بحران میان بیروت و ریاض مفید باشد، این کار را انجام خواهم داد. اکنون نیز تصور می‌کنم که تصمیم درست را در زمان درست اتخاذ کرده‌ام."

همچنین شبکه "الجدید" لبنان اعلام کرد که قرداحی طی امروز و پس از دیدار اخیرش با "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر لبنان استعفایش از دولت را اعلام می‌کند.

روزنامه "النهار" نیز روز گذشته نوشته بود که احتمالا استعفای قرداحی همزمان با دیدارهای امانوئل مکرون با رهبران کشورهای عربی خلیج‌فارس انجام می‌شود.

پیشتر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند جریان مسیحی "المرده" لبنان که جورج قرداحی عضو آن است نشستی برگزار کرده است که او پیش از سفر امانوئل مکرون به ریاض از سمت خود استعفا کند تا دست رئیس‌جمهوری فرانسه برای میانجیگری بین لبنان و عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس باز باشد.

جورج قرداحی در مصاحبه‌ای پیش از وزیر شدن٬ جنگ یمن را "چنگ پوچ و تجاوز عربستان و امارات" به این کشور نامیده و گفته بود که "حوثی‌های یمن در برابر تجاوز خارجی از خود دفاع می‌کنند". پخش این اظهارات ضبط شده جرقه دور تازه تنش بین لبنان با عربستان و سپس کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را زد. در این دور تازه تنش عربستان سعودی، امارات٬ کویت، و بحرین کاردار و سفرای لبنان را از کویت، ریاض، دبی و منامه اخراج کردند.

پربیننده ترین خبرها