تصویب قطعنامه پیشنهادی چین با عنوان «آتش بس المپیک» در سازمان ملل

تصویب قطعنامه پیشنهادی چین با عنوان «آتش بس المپیک» در سازمان ملل
جمعه 12 آذر 1400 - 16:30

هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه آتش بس المپیک را که توسط جمهوری خلق چین پیشنهاد شده بود، تصویب کرد.

العالم - آسیا

به گزارش رادیو بین المللی چین، پیش‌نویس این قطعنامه به طور مشترک از سوی چین و کمیته بین‌المللی المپیک آماده شده بود و 173 عضو سازمان ملل آن را به مجمع عمومی ارائه کردند.

این قطعنامه ضمن تأکید بر لزوم پایان دادن به درگیری‌های سراسر جهان از طریق راه‌های صلح‌آمیز و دیپلماتیک، از همه کشورها خواست که آتش بس المپیک را از 7 روز قبل از افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 پکن تا 7 روز پس از خاتمه پارالمپیک زمستانی پکن رعایت کنند. "برف و یخ خالص همراه با دوستی و هیجان" با این هدف به عنوان شعار و چشم انداز این دوره از بازی‌های المپیک زمستانی انتخاب شده تا این رویداد محلی برای محقق شدن رویاهای جوانان باشد، میلیون‌های نفر از طریق ورزش‌های زمستانی کنار هم جمع شوند و با بالا بردن سطح توسعه اجتماعی، جهانی هماهنگ، صلح آمیز و بهتررا ایجاد کنند. با توجه به آن که شیوع کرونا همچنان به شدت در جهان ادامه دارد، توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای مختلف با چالش‌های زیادی مواجه شده و مشکلات سنتی و غیرسنتی یکی پس از دیگری در حال ظهور هستند، این قطعنامه به طور خاص پیشنهاد می کند که نقش ورزش در ایجاد ظرفیت‌های جهانی به رسمیت شناخته شود و همچنین در راستای مقابله با تاثیرات منفی این بیماری همه‌گیر بر این موضوع تاکید دارد که بازی‌های المپیک زمستانی پکن یک فرصت ارزشمند برای نمایش همبستگی انسانی، انعطاف پذیری و همکاری های بین المللی خواهد بود.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز 3 دسامبر (11 آذر) در نشست خبری خود در پاسخ به سوالات مرتبط گفت: "قطعنامه آتش بس بازی های المپیک زمستانی پکن با اجماع به تصویب رسید و توسط اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل به طور مشترک به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد. این نشانگر حمایت کشورهای مختلف از المپیک زمستانی پکن و بازی های المپیک بین المللی و همچنین عزم راسخ جامعه بین المللی برای کمک به یکدیگر، مقابله با همه گیری کرونا، دستیابی به صلح و تلاش مشترک برای ایجاد آینده است."

این مقام چینی افزود: در حال حاضر مقدمات بازی های المپیک زمستانی پکن وارد مرحله شمارش معکوس شده است. چین اطمینان دارد که با هدایت روحیه المپیک و تلاش مشترک همه طرف ها، بار دیگر بازی المپیک ساده، ایمن و بر جسته به جهانیان ارایه دهد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها