طی سخنرانی در امارات؛

ماکرون بر نقش آفرینی بیشتر فرانسه در خاورمیانه تاکید کرد

ماکرون بر نقش آفرینی بیشتر فرانسه در خاورمیانه تاکید کرد
جمعه 12 آذر 1400 - 20:56

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز طی سخنرانی در امارات بر لزوم نقش آفرینی بیشتر پاریس در خاورمیانه تاکید کرد.

العالم - اروپا

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در امارات بر لزوم نقش‌آفرینی بیشتر دولت فرانسه در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: همکاری استراتژیک با امارات به منظور ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد.

ماکرون در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود که از آن به عنوان کمک و نقش آفرینی یاد می کند، گفت: تمامی تلاشمان را به منظور بهبود روابط و همکاری تنگاتنگ کشورهای حوزه خلیج (فارس) و عربستان سعودی با دولت لبنان در راستای کمک رسانی به مردم این کشور به کار خواهیم گرفت.

رئیس جمهور فرانسه افزود: بدون گفتگو و مذاکره با طرف‌های فعال و تأثیرگذار در منطقه امکان کمک رسانی به لبنان و برقراری ثبات در خاورمیانه امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین امروز با محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی در حاشیه نمایشگاه اکسپو 2020 دبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)، بن زاید و ماکرون درباره روابط دوستانه، مسیرهای همکاری مشترک و فرصت‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف در چارچوب شراکت استراتژیک ممتاز گفت‌وگو کردند که دو کشور را به ویژه در جنبه‌های سرمایه‌گذاری، اقتصادی ،فناوری پیشرفته، انرژی و امنیت غذایی علاوه بر زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و غیره برای دستیابی به منافع متقابل، به هم نزدیک می‌کند.

دو طرف همچنین کلیه موضوعات و مسائل مورد علاقه و تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی و درباره تحولات غرب آسیا تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور فرانسه و ولی‌عهد ابوظبی بر اهتمام مشترک خود برای تقویت جنبه‌های مختلف مشارکت استراتژیک بین امارات و فرانسه، علاوه بر اجماع دیدگاه‌ها در مورد اهمیت حمایت از راه حل‌ها و ابتکارات صلح آمیز با هدف تحکیم ارکان امنیت و ثبات در منطقه به منظور تحققق خواسته‌های مردم در دستیابی به صلح و توسعه تاکید کردند.

ماکرون سپس در توییتر نوشت: با امارات متحده عربی، ما اکنون فروش ۸۰ هواپیمای رافائل و ۱۲ بالگرد کاراکال را تکمیل کرده ایم. با اطمینان، برای امنیت خود با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

وی افزود: برای پیشرفت فناوری فردا، حمایت از کارآفرینانمان و پیشرفت در زمینه هوا فضا ما با امارات عربی متحده وارد یک مشارکت سرمایه گذاری بزرگ می شویم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها