استقبال حماس از اقدام کویت در ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل محموله برای رژیم صهیونیستی

استقبال حماس از اقدام کویت در ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل محموله برای رژیم صهیونیستی
يکشنبه 14 آذر 1400 - 10:59

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از تصمیم مقامات کویت مبنی بر ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل محموله برای رژیم صهیونیستی در آبهای سرزمینی این کشور استقبال کرد.

العالم - فلسطین

«هشام قاسم» رییس اداره تبلیغات حماس در خارج اظهار داشت: این تصمیم بیانگر اجرای سیاست قدیم و جدید کویت برای پیروزی فلسطین و مساله عادلانه انان است.

وی افزود: حماس از این موضع استقبال کرده و آن را ارج می نهد زیرا در راستای تصمیم تحریم رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی است که اتحادیه عرب از دهه 50 آن را تصویب کرد.

قاسم افزود: این تصمیم در راستای رویکردهای رسمی کویت مبنی بر دفاع از فلسطین در همه محافل سیاسی و دیپلماتیک و پارلمانی و بین المللی است.

تل‌آویو در سال‌های اخیر توافق‌های عادی سازی روابط با امارات، بحرین، مغرب و سودان امضا کرده است.

«هشام قاسم» از کشورهای عربی و اسلامی و دوست خواست "راه کویت در برابر اشغالگر را پیش گرفته و رژیم را در تنگنا قرار دهند و از بهره برداری این رژیم از بنادر کشورها برای واردات و صادرات زمانی که فلسطینی ها کشته می شوند و سرزمین و مقدساتشان به سرقت می رود، جلوگیری کنند".

گفتنی است، «رنا الفارس» وزیر امور عام‌المنفعه و وزیر مشاور در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات کویت روز گذشته، دستوری در ارتباط با کشتی‌های حامل بار برای رژیم صهیونیستی صادر کرد.

بنابر این دستور، ورود کشتی‌های تجاری حامل کالا از اراضی اشغالی به کویت و از کویت به اراضی اشغالی ممنوع شده است.

در بند اول این دستور عنوان شده است افرادی که در بخش آژانس‌های دریایی وزارت ترابری کویت نامشان ثبت شده است، نمی‌توانند به منظور صدور مجوز برای کشتی‌های بیگانه‌ای که ورودشان مخالف با مواد دوم، سوم و چهارم فرمان امیر این کشور صادره به تاریخ ۱۹۵۷/۵/۲۶ است، درخواست ثبت کنند.

در بند دوم این دستور آمده است که ممنوعیتی که در بند نخست به آن اشاره شده است شامل کشتی‌هایی می‌شود که از یک سری بنادر برای تخلیه بخشی از محموله خود به بندرهای کویت می‌آیند تا کالاهایی ممنوعه را به اراضی اشغالی فلسطین یا از اراضی اشغالی به کویت منتقل کنند.

در بند سوم این دستور از تمام افراد ذیربط در وزارت ترابری کویت خواسته شده است که در صورت رویت هر گونه تخلف در این خصوص آن را به مقامات مختص گزارش دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها