صنعا: ائتلاف سعودی در تحقق اهدف شوم خود در یمن ناکام مانده است

صنعا: ائتلاف سعودی در تحقق اهدف شوم خود در یمن ناکام مانده است
يکشنبه 14 آذر 1400 - 21:03

یک مقام وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب گفت که ادامه جنایت‌های ائتلاف سعودی، بیانگر شکست عربستان در تحقق اهداف خصمانه علیه یمن برای هفتمین سال پیاپی است.

العالم - یمن

سبا خبرگزاری یمن به نقل از وزارت امورخارجه کشورش گفت که این شکست به خاطر پایداری ملت یمن و ایمان آنها به آرمان خود و مخالفت آنان به دخالت‌های خارجی رخ داده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام وزارت خارجه که به نامش اشاره نشده است، ادامه داد: ائتلاف سعودی در پی شکست مداوم در یمن، برای خروج از این گرداب به جامعه جهانی متوسل شده و در همین راستا برخی کشورها برای نجات ریاض مدعی حمایت از حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز مناقشه یمن شدند و برخی کشورها نیز مردم و کشور ما را به استفاده از گزینه نظامی و حمله به آنچه آنها "هدف‌های قانونی" می‌نامند، تهدید کرده اند.

این مقام دولت صنعا می گوید که اما ائتلاف حملات هوایی خود را به مناطق مسکونی و ارتکاب جنایت علیه غیر نظامیان متوقف نکرده که آخرین آن حمله به روستای "الحکیمه" در شهرستان "مقبنه" در استان تعز است که در جریان آن ۲۰ تن از مرد، زن و کودک شهید یا زخمی شده اند.

وی همچنین به حمله ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و انبار مواد غذایی در صنعا و شماری از استان‌های دیگر یمن اشاره کرد.

این مقام وزارت امورخارجه دولت نجات یمن افزود: محاصره مبادی ورود و خروج کالاهای اساسی، جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی و مواد غذایی به بندر الحدیده و گرسنه نگه داشتن مردم سیاست های ضد بشری ائتلاف است که موجب تشدید پیامدهای انسانی در یمن شده است.

این مقام یمنی افزود که نه تنها ائتلاف دست از توقیف نفتکش‌ها برنداشته است، بلکه اقدام به توقیف نفتکش‌های حامل مواد غذایی کرده است که آخرین آن توقیف کشتی (AGIA-TRAIADA) حامل ذرت است که سوم دسامبر ۲۰۲۱ انجام گرفته است.

این مقام یمنی ضمن بیان این که دولت صنعا توانایی پاسخ سنگین به حملات ریاض و ابوظبی در زمان و مکان مناسب دارد، اما تأکید کرد که این دولت همچنان به صلح عادلانه برای ملت یمن متعهد است، اما در عین حال ادامه حملات نظامی و محاصره گسترده را نمی‌پذیرد.

این مسئول یمنی در پایان افزود: تمام شواهد موجود برای جهانیان تأیید می‌کند که حوادث جاری در یمن [نه جنگ داخلی]، بلکه حمله مستقیم عربستان و امارات با نیروهای نظامی و جنگنده‌های آنان علیه یمن و مردم آن است.

پربیننده ترین خبرها