سفر شیخ طحنون به تهران خنجری بر قلب رژیم صهیونیستی

سفر شیخ طحنون به تهران خنجری بر قلب رژیم صهیونیستی
سه شنبه 16 آذر 1400 - 15:19

روزنامه هاارتص چاپ رژیم صهیونیستی در آستانه سفر طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات به ایران گفته بود "این سفر به منزله اعلام مرگ ائتلاف بن سلمان علیه ایران است".

العالم - در گوشی

این روزنامه در گزارشی با عنوان "بازی سلطه ایران: تقویت روابط با متحدان اسرائیل" به بررسی مذاکرات مربوط به از سر گیری روابط بین ایران و عربستان پرداخته است.

در شرایطی که ایران اصرار می ورزد که در برنامه هسته ای اش، فقط به دنبال اهداف مسالمت آمیز است، دولت رژیم صهیونیستی 1.5 میلیارد دلار را برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران تخصیص داده است. سران سیاسی و نظامی این رژیم هم تقریبا هر روز درباره خطر دستیابی ایران به تکنولوژی هسته ای هشدار می دهند.

بر کسی پوشیده نیست که دولت جو بایدن، همان رویکردهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا را در خصوص تحریم ایران در پیش گرفته است.

بدیهی است که در چنین وضعیتی اروپایی ها هم با اینکه اقدامات آمریکا را غیر قانونی می دانند، با سکوت خود، آن را همراهی می کنند.

آمریکا نه تنها از برجام خارج شد و تحریم های قبلی را برگرداند بلکه تحریم های جدیدی را هم وضع کرد. لذا دولت بایدن اگر واقعا به دنبال احیای برجام است باید ابتدا تحریم ها را بردارد و به همه تعهدات خود پایبند باشد.

امروز نکته جدید در پرونده هسته ای ایران، تلاش های خبیثانه "اسرائیل" برای منصرف کردن اروپا و آمریکا از ادامه تعهدات ناشی از توافق سال 2015 است.

سفر طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات به ایران آنهم همزمان مذاکرات هسته ای،نگاه مثبتی از سوی این کشور برای نزدیک کردن مواضع خود به ایران است. این امر بر روند سازش با رژیم صهیونیستی تأثیرات منفی خواهد داشت.

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با اشاره به سفر شیخ طحنون به تهران گفته است که کشور هیئتی را به منظور بهبود روابط با تهران عازم ایران کرده است. وی تأکید کرده است که کشورش، رویارویی و درگیری را راه مناسبی برای حل مسایل نمی داند.

این امر می تواند خنجری در قلب رژیم صهیونیستی باشد که به دنبال ترویج ایران هراسی است.

گفتگو و همکاری اقتصادی بخشی از تدابیر گریزناپذیر اعتمادسازی بن کشورهای منطقه با ایران است. هدف از این تدابیر "بازگشایی صفحه جدیدی در روابط" است. ایران و همه ملت های منطقه به دنبال تحقق چنین هدفی هستند و تنها رژیم صهیونیستی است که از این حقیقت هراس دارد.

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها