نشست سران رژیم اسرائیل، یونان و قبرس با محور امنیت

نشست سران رژیم اسرائیل، یونان و قبرس با محور امنیت
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 10:44

سران رژیم صهیونیستی، یونان و قبرس در نشست مشترکی در شهر اشغالی قدس، درباره امنیت و همکاری نظامی گفت وگو کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل در پایان نشست مشترک با «نیکوس آناستازیادس» رئیس جمهوری قبرس و «کریا گوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در بیانیه ای به نمایندگی از خود و رهبران این دو کشور گفت: ما اذعان داریم که تهدیدات بسیار پیچیده ای منطقه را احاطه کرده است که همین امر مراقبت و توجه مشترک به موضوعات آب، هوا، بهداشت، اقتصاد و مراقبت از افراد در برابر (به زعم بنت) تروریسم را به دنبال دارد.

وی بدون اشاره به ماهیت تروریستی رژیم اسرائیل که ریشه همه بحران های منطقه است، ادعا کرد: ما شبانه روز نیروهای شرور را به عقب می رانیم و یک ثانیه هم از این اقدام دست بر نخواهیم داشت. این کار به طور تقریبا روزانه انجام می شود. در مقابله با نیروهای ویرانگر، به کار ادامه خواهیم داد و خسته نخواهیم شد.

بنت در اشاره به نشست مشترک خود با سران یونان و قبرس گفت: ما روابط خود با دوستانمان را در همه زمینه ها تقویت می کنیم. ما روابط خود را در زمینه انرژی از طریق خط لوله شرق دریای مدیترانه به پیش خواهیم برد و همکاری را به سطوح جدیدی خواهیم رساند. ما روابط خود در زمینه امنیت، اقتصاد، فناوری، گردشگری و خدمات اضطراری را با قبرس و یونان توسعه خواهیم داد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل در این بیانیه همچنین به «همکاری نظامی با یونان و قبرس و تمرین های نظامی مشترک" با آنها اشاره کرد و مدعی شد که این رژیم بدنبال «صلح و ثبات» است و همکاری سه جانبه آنها «به نفع منطقه» است.

سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی درباره این نشست سه جانبه منتشر شده که سران دو کشور قبرس و یونان تاکنون واکنشی به این سخنان و ماهیت نشست سه جانبه نشان نداده اند.

پربیننده ترین خبرها