عراق برای شرکت در نشست دموکراسی به میزبانی آمریکا شرط گذاشت

عراق برای شرکت در نشست دموکراسی به میزبانی آمریکا شرط گذاشت
چهارشنبه 17 آذر 1400 - 15:42

یک منبع رسمی عراقی خبر داد که بغداد برای شرکت در نشست دموکراسی که قرار است به میزبانی آمریکا برگزار شود، عدم مشارکت رژیم صهیونیستی در آن را شرط کرده است.

العالم ـ عراق

یک منبع رسمی عراقی گفته که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای مشارکت در نشست دموکراسی که قرار است آمریکا آن را برگزار کند، شرط گذاشته است.

بنابر گزارش رسانه های عربی، نخست‌وزیر عراق تأکید کرده است که اگر تل‌آویو در نشست مذکور مشارکت کند، عراق به هیچ عنوان در آن شرکت نخواهد کرد.

این منبع عراقی که به نام وی اشاره ای نشده است، اظهار داشت: «عراق تنها کشور عربی مشارکت‌کننده در این کنفرانس است؛ کنفرانسی که ده کشور در آن مشارکت خواهند کرد».

منبع یادشده اضافه کرد که مصطفی الکاظمی برای آمریکایی‌ها شرط گذاشته است که مشارکت بغداد در نشست یادشده منوط به عدم مشارکت تل‌آویو در آن خواهد بود که طبق گفته این منبع عراقی، نخست‌وزیر عراق به خواسته خود رسیده است.

قرار است آمریکا در روزهای نهم و دهم ماه دسامبر یک نشست ویدئوکنفرانسی تحت عنوان «اجلاس برای دموکراسی» برگزار کند که سران بسیاری از کشورها، بازرگانان و شماری از مدافعان حقوق بشر در آن مشارکت خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها