مالی: با روسیه و چین درباره برجام هماهنگی می‌کنیم

مالی: با روسیه و چین درباره برجام هماهنگی می‌کنیم
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 01:33

نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به تماس تلفنی خود با مقام‌های روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس، گفت به همکاری برای دستیابی به اهداف خود بر مبنای پیشرفت‌های حاصل‌شده در شش دور اول مذاکرات وین ادامه می‌دهند.

العالم - آمریکا

«رابرت مالی» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در امور ایران بامداد پنجشنبه از گفت‌وگوی تلفنی خود با مقام‌های روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران خبر داد.

مالی در صفحه توئیتر خود با اشاره به تماس تلفنی با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «ما ژائوسو» معاون وزیر خارجه چین، نوشت: «همانطور که قبل از دور هفتم مذاکرات توافق کردیم، به هماهنگی نزدیک سه جانبه برای دستیابی به هدف مشترک خود مبنی بر پایبندی کامل متقابل برجام بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده در شش دور اول ادامه خواهیم داد».

وی در توئیت دیگری گفت‌وگوی خود با مسئولان شورای همکاری خلیج فارس را «سازنده» توصیف کرده و اظهار داشت: «ما در فراخوان خود برای بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام متحد می‌مانیم. این بهترین راه برای تقویت روابط اقتصادی منطقه‌ای و اجتناب از بحران اتمی است. ما همچنان به رایزنی‌های نزدیک ادامه می‌دهیم».

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هفته گذشته در وین برگزار و ایران دو سند را به طرف مقابل در حوزه رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ارائه داد و بنا بر درخواست طرف‌های اروپایی برای مشورت با پایتخت‌هایشان درباره این دو سند مقرر شد تنفسی در گفت‌وگوها صورت بگیرد و دوباره این هفته از سر گرفته شود که براساس توافق باقری و مورا روز پنجشنبه این گفت‌وگوها در شهر وین مجدد از سر گرفته خواهد شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز بامداد چهارشنبه از آغاز نشست‌های غیررسمی در وین اتریش برای از ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ خبر داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود از طریق تماس تصویری به گفت‌وگو نشست که در بخش‌هایی از آن درباره ایران نیز صحبت شد.

«یوری اوشاکوف» دستیار ریاست‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی، خبر داد که پوتین در این تماس بر اهمیت پایبندی [آمریکا] به پارامترهای اولیه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حول برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها