رییس جمهور: باید از رنج بیکاری در لرستان کاسته شود

رییس جمهور: باید از رنج بیکاری در لرستان کاسته شود
جمعه 19 آذر 1400 - 08:39

رییس جمهور گفت: لرستان جوانان تحصیل کرده بیکار بسیاری دارد که باید از رنج بیکاری این استان کاسته شود.

العالم - ایران

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در یازدهمین سفر استانی خود به لرستان در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد شهدای پرستار، شهدای خدمت به مردم و ۶ هزار و ۳۰۰۰ شهید استان افزود: پسران و دختران تحصیل کرده بسیاری در لرستان داریم که از بیکاری رنج می برند.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت آب، خاک، کشاورزی ،معدن و گردشگری دارد ولی بیکاران آن فراوان هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: در این سفر موانع و مشکلات را بررسی می کنیم، برای بخشی از موانع و مشکلات در استان تصمیم و برخی نیز در تهران پیگیری می کنیم تا رنج بیکاری در لرستان را کم کنیم و ظرفیت های بسیار بکار گرفته و احیا شود.

آیت الله رییسی افزود: برخی واحدهای نیمه تعطیل صنعتی هست در لرستان وجود دارد و با وجودی که ظرفیت های زیرساختی خوبی دارد اما برخی واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و برخی تعطیل است.

وی ادامه داد: بنابراین در جلسات شورای اداری، نمایندگان اقشار و بخشی از سفر که سرکشی از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است تلاش می شود از مشکلات استان کاسته شود.

رییس جمهور گفت: لرستان با وجود بهره مندی از مواهب مختلف اما نیاز بسیاری که به کار دارد که این شرایط به شدت ما را رنج می دهد.

آیت الله رییسی اضافه کرد: توفیقی است که امروز در جمع مدیران و مردم عزیر لرستان باشیم که البته شرایط کرونایی مانع می شود در اجتماع مردمی شرکت کنیم ولی دوست داشتم مردم با صفا، با وفا، ولایتمدار و مخلص لرستان را ببینم.

وی افزود: ایثارگران لرستانی در دوران دفاع دفاع مقدس مردانه مقابل دشمن ایستادند و پشتیبان جدی بودند.

آیت الله رییسی امروز جمعه ۱۹ آذر در یازدهمین سفر استانی خود وارد لرستان شده است و وزرای جهاد کشاورزی، نیرو ، صنعت ، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری وی همراهی می کنند.

وزرای همراه به عنوان نماینده معین رییس جمهور به شهرستان های استان خواهند رفت که سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های ازنا و دورود، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر در برنامه کاری سفر هیات دولت به لرستان اعلام شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته وارد لرستان شده و امروز برنامه هایی در مرکز استان خرم آباد خواهند داشت.

به گفته فرهاد زیویار استاندار لرستان حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست خبری از برنامه های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی است و وزیران نیز به عنوان نماینده دولت به شهرستان های استان سفر می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها