عقب نشینی هند از ممنوعیت صادرات و واردات محموله‌های ایران در بندر موندرا

عقب نشینی هند از ممنوعیت صادرات و واردات محموله‌های ایران در بندر موندرا
شنبه 20 آذر 1400 - 13:55

کارگزار گروه «آدانی» به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور بندری هند، در تصمیم پیشین خود پیرامون ممنوعیت واردات و صادرات محموله های ایران، افغانستان و پاکستان از بندر موندرا تجدیدنظر کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش پایگاه تجاری « فرش پلازا »، مقامات گروه «آدانی» (شرکت بنادر و منطقه ویژه اقتصادی) بندر « موندرا » در هند که پیش از این در روز ۸ دسامبر ( ۱۷ آذر ) طی تصمیمی ورود و خروج محموله ها از ۳ کشور ایران، افغانستان و پاکستان را ممنوع کرده بودند، با درخواست های مکرر دولت و گروه های بازرگانی و تجاری در تصمیم خود تجدید نظر کرد.

بر پایه این گزارش، شرکت بنادر و منطقه ویژه اقتصادی آدانی بزرگترین اپراتور بندری در هند اعلام کردند، پس از گفت و گو و بررسی های دقیق در کنار ضمانت هایی از جانب سهامداران تصمیم قبلی منتفی شد.

طبق آخرین گزارش سالانه این شرکت هندی، موندرا بزرگترین بندر تجاری هند است و به عنوان بزرگترین بندر حمل و نقل کانتینری در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیش از ۳۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس داده های دولتی، ارزش واردات از این کشورها در ماه های آوریل تا ژوئیه به این ترتیب بوده است: از افغانستان ۱۰۷.۳۳ میلیون دلار، از ایران ۱۵۳.۶۳ میلیون دلار و از پاکستان ۰.۴۵ میلیون دلار.

پربیننده ترین خبرها