ایستادگی اهالی جولان اشغالی سوریه در برابر طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی

ایستادگی اهالی جولان اشغالی سوریه در برابر طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی
شنبه 20 آذر 1400 - 19:15

اهالی جولان اشغالی سوریه بار دیگر بر مخالفت با طرح های شهرک سازی اشغالگران در خاک کشور خویش و پایبندی بر هر ذره از سرزمین و پایداری و مقابله در برابر تحرکات اشغالگران برای کوچاندن اجباری از محل زندگی خود تاکید کردند.

العالم-سوريه

ساکنان جولان اشغالی تاکید کردند اجازه نخواهند داد اشغالگران بر سرزمینشان تسلط یابند و طرح جدید آنان برای احداث دو شهرک شامل 12 هزار واحد در سرزمین آنان به منظور دو برابر شدن شمار شهرک نشینان و تغییر بافت جمعیتی در جولان اشغالی ناکام خواهد ماند .

ناظم الشاعر از شهروندان سوری در گفت وگو با سانا گفت : مقامات رژیم صهیونیستی در صدد گسترش عملیات شهرک سازی در سرزمین های اشغالی سوریه از اولین زمان اشغال بودند در حالی که می دانند این طرح شهرک سازی جدید مانند طرح های پیشین شکست خواهد خورد و جولان به سوریه بازخواهد گشت و این واقعیت با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد.

مدین الدمسقی نیز گفت: جولان اشغالی سرزمینی عربی سوری است و اهالی اش به وطنشان و هویت عربی سوری خود پایبند هستند و طرح های اشغالگران برای کوچاندن آنان و تسلط بر اراضی شان شکست خواهد خورد و تا آزادسازی سرزمین شان از چنگ اشغالگران به مبارزه ادامه خواهند داد.

سوریه همواره تاکید کرده است که جولان اشغالی بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین این کشور است و برای بازگرداندن هر وجب آن به هر روش تلاش می کند زیرا حقی ابدی است و با گذشت زمان از بین نمی رود .

سازمان ملل نیز در قطعنامه های خود بر ضرورت عقب نشینی کامل رژیم اشغالگر صهیونیستی تا مرزهای چهارم ژوئن 1967 تاکید دارد و جدیدترین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در این باره نهم ماه جاری تصویب شد. قطعنامه اول تاکید بر این نکته بود که همه اقدامات رژیم صهیونیستی در گذشته و اکنون به منظور تغییر بافت جولان سوریه لغو و باطل و نقض آشکار قانون بین المللی است. قطعنامه دوم نیز از رژیم صهیونیستی می خواهد فوری و کامل همه عملیات های شهرک سازی در فلسطین اشغالی و در جولان اشغالی سوریه را متوقف کرده و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت را اجرا کند.

پربیننده ترین خبرها