رضایی: دولت در رفع تحریم‌های بین‌المللی، جدی است

رضایی: دولت در رفع تحریم‌های بین‌المللی، جدی است
دوشنبه 22 آذر 1400 - 13:39

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در رفع تحریم‌های بین‌المللی جدی است، گفت: توافق باید به نحوی باشد که منفعتی از ایران سلب نشده و با در نظر گرفتن منافع، رفع تحریم‌ها انجام شود.

العالم - ایران / اقتصادی

"محسن رضایی" در آیین بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات با اشاره به اینکه کشور با تحریم‌های داخلی و خارجی مواجه است، اظهار داشت: تحریم های داخلی باید برداشته شود، قوانین خوب تجاری وجود دارد که اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت مخالف توافق بین المللی نیست، افزود: دولت رفع تحریم‌های خارجی را به طور جدی دنبال می کند و با توجه به پشتیبانی که از سوی مقام معظم رهبری و نیروهای انقلابی دارد، می تواند با از میان برداشتن تحریم ها راه صادرات را باز کند.

رضایی با تاکید بر اینکه دولت برای رفع تحریم‌ها جدی است، خاطرنشان کرد: توافق باید به نحوی انجام شود که منفعتی از ایران سلب نشده و با در نظر گرفتن منافع، رفع تحریم ها انجام شود.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان خط شکنان تحریم‌های ظالمانه دولت‌های متخاصم هستند، اظهار داشت: فعالان در این بخش، افتخار کشور هستند که در مواجهه با مشکلات، تمام قد ایستاده اند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران بدون صادرات ثروتمند نخواهند شد، خاطرنشان کرد: نقش تجارت در ایران بسیار مورد اهمیت است زیرا هم در بخش صدور تولیدات ملی و هم در عبور تولیدات ملت های دیگر از ایران تاثیر مضاعفی بر اقتصاد کشور می گذارد.

وی با بیان اینکه تولیدگران با اقلیم، منابع انسانی و طبیعی کشور می توانند با تولیدات فاخر و مزیت دار در سطح بین الملل رقابت کنند و بر جهش صادرات تاثیر داشته باشند، تاکید کرد: ایران چهارراه اقتصادی جهان است که از شرق به غرب و شمال به جنوب مسیرهای دسترسی به بازارهای جهانی دارد به طوری که حتی بدون تولید می توانیم از صادرات مجدد، میلیاردها دلار ثروت را به دست آوریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها