امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به انجام سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان در سال آینده میلادی به ایران

امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به انجام سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان در سال آینده میلادی به ایران
دوشنبه 22 آذر 1400 - 22:33

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی همتای ترکمنستانی نسبت به انجام سفر رئیس‌ جمهور ترکمنستان در سال آینده میلادی به ایران ابراز امیدواری کرد.

العالم - اسیا - ایران

«رشید مردوف» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن اشاره به تماس تلفنی امروز صبح روسای جمهور دو کشور و تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر اهمیت روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که سفر «قربانقلی بردی محمداف» رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران در سال آینده میلادی انجام شود.

گفتنی است روسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان امروز در گفت‌وگویی تلفنی ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌های مرزی و تسهیل در مبادلات کالا بر ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این تماس با اشاره به روابط عالی و گسترده دو کشور بر توسعه آن تاکید کرد وافزود: تماس رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با همتای خود و تشکر از برگزاری خوب اجلاس اخیر سران اکو در عشق آباد نشانه احترام عمیق ایران و ترکمنستان به یکدیگر است.

امیرعبداللهیان و همتای ترکمنستانی در آستانه نشست سران اکو در عشق آباد هم تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اخیرا در سفری به ترکمنستان ضمن شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی اکو با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌و‌‌گو کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز شنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد که موانع موجود در روابط با ترکمنستان در سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به عشق آباد مرتفع شده است.

گفتنی است، رشید مردوف آبان ماه برای شرکت در دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به تهران سفر و ضمن شرکت در این نشست با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها