ادامه پس‌لرزه فرار اسرای فلسطینی از جلبوع؛ یک افسر صهیونیست دیگر عزل شد

ادامه پس‌لرزه فرار اسرای فلسطینی از جلبوع؛ یک افسر صهیونیست دیگر عزل شد
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 10:56

تبعات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی یک افسر دیگر در این زندان را نیز برکنار کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در ادامه پس لرزه فرار موفق شش اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع»، یکی دیگر از افسران مسؤول در این زندان برکنار شد.

بر اساس این گزارش، این افسر هم به دلیل ناکارآمدی در جلوگیری از فرار اسرا و هم رفتار غیراخلاقی برکنار شده است.

زندان جلبوع که با نظارت گروهی از کارشناسان ایرلندی بنا و در سال ۲۰۰۴ رسما افتتاح شده است، به علت تدابیر شدید امنیتی در اراضی اشغالی به «گاوصندوق»‌ معروف است چراکه سلول‌های آن به شکل صندوق طراحی شده‌اند.

این زندان از پنج بند تشکیل شده است که هر بند آن پانزده سلول دارد و هر یک از این سلول‌ها گنجایش هشت زندانی را دارد.

زندان جلبوع به شکل یک دژ مستحکم از بتن آرمه و فولاد ساخته شده و در ساخت هر سلول آن، ۶۶ تن بتن به کار رفته است.

در کف سلول‌های این زندان از ماده‌ای استفاده شده است که کندن آن را به شدت دشوار می‌کند. ارتفاع دیوارهای اطراف این زندان ۹ متر است و در بالای دیوارها از سیم‌خاردار استفاده شده است.

پنجره‌های این زندان از آهن به کار گرفته شده در ریل قطار ساخته شده‌اند و در محوطه دیدبان‌هایی وجود دارد که کاملا تمام نقاط اطراف را پوشش می‌دهد.

در این دیدبان‌ها ۷۲ دوربین با وضوح‌تصویر بالا نصب شده و کف زندان، دیوارها و پنجره‌ها روزانه سه بار بررسی می‌شود.

اطراف زندان پر از سگ‌های پلیسی و دستگاه‌های شناسایی است تا فرار زندانیان را به امری محال تبدیل کند.

با این حال، شش اسیر فلسطینی، پانزدهم شهریورماه، توانستند از این زندان فوق‌امنیتی فرار کنند. این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «یعقوب نفیعات»، «محمود عارضه»، «یعقوب قدری»، «أیهم کمامجی» و «محمد عارضه» بودند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین و همگی آن‌ها از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

تل‌آویو پس از روزها عملیات جست‌و‌جو در سراسر اراضی اشغالی و کمک‌خواهی از برخی از کشورهای اطراف توانست این شش اسیر را دستگیر کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها