فایننشال تایمز: آمریکا ۸ شرکت چینی را به لیست سیاه خود اضافه می کند

فایننشال تایمز: آمریکا ۸ شرکت چینی را به لیست سیاه خود اضافه می کند
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 12:58

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که آمریکا هشت شرکت چینی از جمله شرکت DJI ( بزرگترین تولیدکننده تجاری پهپاد جهان) را به لیست سیاه سرمایه‌گذاری خود اضافه خواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه فایننشال تایمز امروز (چهارشنبه) گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا نام هشت شرکت چینی را به خاطر نظارت و رهگیری فعالیت های اقلیت اویغور در فهرست سیاه " شرکت های نظامی- صنعتی" قرار می دهد.

براساس این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا، سرمایه‌گذاران آمریکایی از سرمایه‌گذاری در شرکت های این فهرست که حدود ۶۰ مورد هستند، منع شده اند.

این اقدام در حالی از سوی آمریکا انجام شده است که چند روز پیش آمریکا همچنین شرکت "سنس تایم‌ گروپ" چین که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند را نیز در فهرست سیاه قرار داد. آمریکا این شرکت را به ساختن برنامه‌هایی برای تشخیص قومیت افراد با تمرکز بر شناسایی اویغورها متهم کرد. این شرکت در بیانیه‌ای این اتهامات را بی اساس دانست و رد کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا اخیرا در تازه ترین اقدام خود تحریم‌های گسترده‌ به اصطلاح حقوق بشری علیه دهها فرد و شرکت مرتبط با چین، میانمار، کره شمالی و بنگلادش اعمال کرد.

سفارت چین در واشنگتن این اقدام آمریکا را به عنوان "مداخله جدی در امور داخلی چین و نقض جدی معیارهای روابط بین‌المللی" مردود دانست. سخنگوی سفارت چین تاکید کرد که این اقدام موجب صدمه شدید به روابط چین – آمریکا خواهد شد و از واشنگتن خواست این تحریم‌ها لغو شود.

پربیننده ترین خبرها