اقدام داوطلبانه ایران برای رفع سوء تفاهم در روابط با آژانس

اقدام داوطلبانه ایران برای رفع سوء تفاهم در روابط با آژانس
چهارشنبه 24 آذر 1400 - 14:53

به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی-امنیتی بر روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین نظر به اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسا و پذیرش بررسی فنی دوربین ها از سوی کارشناسان ایران قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه ، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین های اسیب دیده را به آژانس داده است.

العالم _ ایران / سیاسی

به گزارش العالم به نقل از رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی، اخبار رسیده حاکیست که یکی از موضوعات فی مابین ایران و آژانس که در دو سفر شهریورماه و آذرماه گروسی به تهران مطرح شده بود با ابتکار عمل ایران از بروز سوء تفاهم در روابط ایران و آژانس جلوگیری کرد.

ایران در قبال درخواست آژانس در خصوص تعویض دوربین های آسیب دیده در اقدام خرابکارانه بر علیه مجتمع تسا در کرج از ابتدا به صراحت اعلام کرده بود که تا زمانی که نهادهای مسئول، بررسی‌های فنی و امنیتی خود را برروی دوربین‌های مذکور انجام ندهند، اجازه سرویس یا تعویض دوربین ها داده نخواهد شد.

از سویی؛ ایران با یادآوری وظیفه صیانتی آژانس در قبال اعضاء خود بر لزوم واکنش مدیرکل آژانس به اقدامات تروریستی و خراب‌کارانه بر علیه برنامه هسته‌ای کشورمان به عنوان حداقلی‌ترین کار ممکن تاکید داشت.

بر این اساس و به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی -امنیتی بر روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین نظر به اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسا و پذیرش بررسی فنی دوربین ها از سوی کارشناسان ایران قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه ، اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین های اسیب دیده را به آژانس داده است..

نکته مهم اینکه؛ صدور این مجوز به هیچ وجه نقض کننده قانون مجلس شورای اسلامی نبوده و بر اساس همان قانون، تصاویر ضبط‌شده توسط این دوربین‌های جدید مانند تصاویر دوربین‌های قبلی در اختیار آژانس قرار نخواهند گرفت و همچنان نزد سازمان انرژی اتمی ایران محفوظ خواهند ماند.

پربیننده ترین خبرها