رزمایش امداد و نجات؛

بازتاب نهمین رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان

بازتاب نهمین رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان
پنج‌شنبه 25 آذر 1400 - 16:53

روزنامه تایمز عمان در گزارشی از بازتاب رزمایش دریایی مشترک ایران و سلطنت عمان، نوشت: نیروی دریایی پادشاهی عمان رزمایش مشترک سالانه خود با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را تحت عنوان "جستجو و نجات" برگزار کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش روزنامه «تایمز عمان»، شناورها و کشتی های نیروی دریایی پادشاهی عمان و جهموری اسلامی ایران در حال برگزاری رزمایش مشترک سالانه با نام «جستجو و نجات» در آب های ایران و با پشتیبانی نیروی هوایی دو کشور می باشند.

خبرگزاری عمان در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش عمان به عنوان بخشی از برنامه آموزشی خود با کشورهای مختلف به تبادل تجربیات می پردازد تا کارآمدی و بازده خود را در زمینه های مختلف نظامی و تخصصی در سطحی بالا حفظ کند.

رزمایش نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سلطنت عمان روز پنجشنبه در آبهای سرزمینی کشورمان در تنگه هرمز و دریای عمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر اساس توافق های بعمل آمده در کمیسیون های مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، نهمین رزمایش امداد و نجات دوجانبه ما بین نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سلطنت عمان انجام شد.

این رزمایش با مشارکت تعدادی از واحد های شناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریابانی انتظامی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی سلطنت عمان، با پشتیبانی بالگردهایی از دوطرف و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران، در حضور روسای کمیته مشترک دوستی نظامی دو کشور و اعضا آن برگزار شد که بیانگر توسعه تعاملات دوجانبه، اجرای برنامه های مختلف آموزشی در دریا، تبادل تجربیات و ارتقاء سطح کارآیی کارکنان می‌باشد.

برپایه این گزارش سناریوهای مختلفی که بین واحدهای شناوری و پروازی دو کشور طراحی و اجرایی شد که نشان دهنده توسعه برنامه‌های این رزمایش نسبت به دوره های پیشین بود.

پربیننده ترین خبرها