فضاسازی اتحادیه اروپا درباره حمله خیالی روسیه به اوکراین

فضاسازی اتحادیه اروپا درباره حمله خیالی روسیه به اوکراین
جمعه 26 آذر 1400 - 10:34

رئیس کمیسیون اروپا با تکرار توهم احتمال اقدام نظامی روسیه به اوکراین، هشدار داد در صورت وقوع چنین اتفاقی اروپا نیز با اعمال تحریم، هزینه‌های هنگفتی را بر مسکو تحمیل می‌کند.

العالم - اروپا

بعد از تهدیدهای مقامات مختلف اتحادیه اروپا و کشورهای عضو درباره هرگونه اقدام نظامی احتمالی روسیه علیه اوکراین، «اورسولا فن‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا نیز درباره عواقب اقتصادی این مسئله هشدار داد.

فن‌درلین امروز (جمعه) طی کنفرانس خبری بعد از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت کشورهای عضو این سازمان آماده هستند تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را با «هزینه هنگفت» علیه روسیه اعمال کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره اظهار داشت: «نباید هیچ شکی وجود داشته باشد. اگر روسیه علیه اوکراین اقدام کند، اتحادیه [اروپا] در موقعیتی قرار خواهد گرفت که تحریم‌هایی را اعمال کند تا هزینه هنگفتی را به همراه داشته باشد. ما کار خود را در این زمینه انجام داده ایم».

رئیس کمیسیون اروپا در جریان نشست پارلمان این اتحادیه نیز گفت کشورهای عضو آماده افزایش تحریم‌های خود علیه روسیه و اتخاذ «اقدامات بی‌سابقه‌ای» در صورت اقدام نظامی مسکو ضد اوکراین هستند.

بر اساس این گزارش، وی درباره این موضوع توضیح داد، اتحادیه اروپا از نزدیک با آمریکا برای ایجاد گزینه‌هایی فراتر از تحریم‌های موجود که بخش‌های مالی و انرژی، کالاهای دارای کاربرد دوگانه و نظامی روسیه را هدف قرار می‌دهد، همکاری کرده است.

به نوشته رویترز، فن‌درلین اظهار داشت: «پاسخ ما به هرگونه تجاوز بیشتر ممکن است به شکل افزایش و گسترش شدید این رژیم‌های تحریمی موجود باشد. و البته ما آماده ایم اقدامات بی‌سابقه و بیشتری با عواقب جدی برای روسیه انجام دهیم».

اتحادیه اروپا در حالی به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به بهانه توهم حمله نظامی این کشور به اوکراین است که «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور چند روز پیش اذعان کرده بود تهدید آمریکا درباره اعمال «تحریم‌های اقتصادی بسیار سخت» بر مسکو کارساز نیست.

دولت اوکراین به بهانه مبارزه با استقلال‌طلبان در نواحی شرقی این کشور، طی سال‌های اخیر به استقرار نیروها و تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین نظامی در مجاورت مرزهای روسیه پرداخته است. در مقابل، ارتش روسیه نیز بخشی از نیروهای نظامی خود را به‌منظور آمادگی برای اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف و متحدانش در مرزهای غربی مستقر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها