وزیر بهداشت در یزد:

امیکرون در ایران مشاهده نشده است/ ارز کافی برای واردات دارو تخصیص یافت

امیکرون در ایران مشاهده نشده است/ ارز کافی برای واردات دارو تخصیص یافت
جمعه 26 آذر 1400 - 16:08

وزیر بهداشت گفت: با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، احتمال ابتلا به امیکرون و هر سویه دیگری بسیار کم است.

العالم - ایران/ علمی

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست شورای اداری شهرستان خاتمِ یزد گفت: در کشور علی رغم مشاهده برخی موارد مشکوک و ازمایش‌های انجام شده، هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اعلام نشده است.

او گفت: انتشار خیلی سریع و پایین بودن مرگ و میر از ویژگی‌های ویروس امیکرون است و همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ضدعفونی‌ها از راه‌های پیشگیری به شمار می‌آید که با انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، احتمال ابتلا به ا میکرون و هر نوع دیگری از این ویروس بسیار کم است.

عین اللهی ادامه داد: دولت ارز کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و ستادی در وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی وضعیت دارو رصد می‌کند. امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمبودی در حوزه دارو نداریم و با تلاش دوستان نواقص در برخی از دارو‌های خاص برطرف خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۸۷ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شده اند که در برخی استان‌ها پوشش واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد انجام شده است، اظهار داشت: ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان یزد دوز اول و ۷۶ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها