قطعنامه مجمع عمومی سازمان‌ملل علیه اشغالگری صهیونیست‌ها

قطعنامه مجمع عمومی سازمان‌ملل علیه اشغالگری صهیونیست‌ها
شنبه 27 آذر 1400 - 01:49

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی را به تصویب رساند.

العالم - آمریکا

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به سود سوریه و فلسطین تصویب کرد.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که این قطعنامه خواستار به رسمیت شناختن دائمی حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی و حاکمیت مردم جولان اشغالی سوریه بر منابع طبیعی این منطقه است.

به گزارش سما، ۱۵۶ کشور به این قانون رای مثبت دادند، ولی آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا، نایرو، میکرونزی، جزایر مارشال و پالائو با آن مخالفت کردند و ۱۵ کشور هم رای ممتنع دادند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که این تصمیم در چارچوب، مجموعه‌ای از قطعنامه‌هاست که به نفع مردم فلسطین است و جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنها را پوشش می‌دهد.

نماینده فلسطین ادامه داد، اهمیت این قطعنامه به این دلیل است که مجدداً بر حقانیت ملت فلسطین در تسلط و مدیریت منابع طبیعی خود تأکید دارد؛ مسئله‌ای که منطبق بر قوانین بین المللی و کنوانسیون چهارم ژنو است، این حاکمیت، علاوه بر به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای دریافت خسارت از رژیم صهیونیستی، شرط لازم برای توسعه پایدار در فلسطین است.

بر اساس این قطعنامه، ساخت دیوار حائل توسط صهیونیستها و شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی، نقض قوانین بین‌المللی است و مردم فلسطین را از منابع طبیعی خود محروم می‌کند. این قعطنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر می‌خواهد که به آن پایبند باشد و از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا در جلسه بعدی، گزارشی از اجرای این قطعنامه را به مجمع عمومی ارائه کند.

ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد با بیان اینکه این رای گسترده به این قطعنامه بار دیگر حمایت جامعه جهانی از حقوق کامل مردم فلسطین را نشان دادد، از کشورهایی که رای دادند تشکر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها