دیوار مهربانی؛ ایده‌ی انسان دوستانه ایرانی در قلب اروپا

دیوار مهربانی؛ ایده‌ی انسان دوستانه ایرانی در قلب اروپا
شنبه 27 آذر 1400 - 09:08

انتشار عکس‌هایی از ساخت دیوار مهربانی در سوئد و سخنان ایده‌پرداز این طرح از ایران خبرساز شد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، در مرکز شهر استکهلم پایتخت سوئد، دیوار مهربانی ایجاد شده است تا در فصل سرما لباس‌های گرم را برای نیازمندان تامین کند. نیازمندان می‌توانند لباس‌های اهدایی مردم که بر روی این دیوار آویزان شده است را بردارند.

مجری این طرح انسان دوستانه به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: "این حرکت مهربانی در زمستان ۲۰۱۵ در ایران اتفاق افتاد و با تمرکز بر رسیدن لباس‌های گرم زمستانی به آدم‌های بی‌خانمان بود تا بتوانند زمستان را سر کنند. این حرکت به تمام دنیا سرایت کرده است. این دقیقا چیزی است که دنیا باید از فرهنگ ایرانی بیاموزد. همچنین این دیوار با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است به طوری که تمامی لباس‌ها در پایان هر شب توسط نیازمندان برداشته می‌شود."

کاربران نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران این اقدام را تحسین می‌کنند و عنوان می‌کنند، ایده بسیار انسان دوستانه و خیرخواهانه‌ای است و امید است تمام کشور‌ها این ایده را اجرا کنند. جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که چنین مساله ای پیشتر نیز در کشورها مرسوم بوده برای مثال ارگان‌هایی مثل سلیب سرخ یا ارتش مهربانی یا کلیساها این اقدامات را تا به امروز انجام می‌دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها