اولیانوف: تردیدی ندارم تهران برای رفع تحریم‌ها بسیار جدی است

اولیانوف: تردیدی ندارم تهران برای رفع تحریم‌ها بسیار جدی است
يکشنبه 28 آذر 1400 - 01:03

نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت تردیدی ندارد که تهران برای دستیابی به توافق برای رفع تحریم‌ها در بازه زمانی کوتاه بسیار جدی است.

العالم-ایران

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش تاکید کرد که هیئت مذاکره کننده ایران در وین برای دستیابی به توافق جدی است.

وی در پیام توییتری نوشت: «به عنوان رئیس هیئت روس در گفت‌وگوهای وین که از نزدیک با هیئت ایران در ارتباط بوده، تردیدی ندارم که تهران درباره دستیابی به توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها در بازه زمانی کوتاه بسیار جدی است».

وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (شنبه) با اشاره به پایان دور هفتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد که دور هشتم مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد و توافق حاصل شود.

وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه افزود که همچنان مسائل سیاسی دشوار زیادی باقی است اما همه طرف‌های مذاکره‌کنندگان عزم خود را برای تلاش برای عمل به سریع‌ترین وظیفه مشترک یعنی بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه، بدون «ضمائم» و «معافیت‌ها» تأیید می‌کنند.

دور هفتم مذاکرات وین در دولت جدید ایران، روز ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) در پایتخت اتریش آغاز شد و در نهایت ایران در تاریخ ۱۰ آذرماه دو سند درباره رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرد و ادامه دور هفتم مذاکرات وین پس از یک وقفه در ۱۸ آذر ماه از سرگرفته شد و روز جمعه (۲۶ آذر ماه) دور هفتم مذاکرات به پایان رسید و طرف‌های مذاکره‌کننده برای رایزنی‌های بیشتر به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از زمان پایان دور هفتم مذاکرات وین، گمانه‌زنی‌هایی درباره زمان دور بعدی مذاکرات وین مطرح شده است و اغلب طرف‌های مذاکره‌کننده ابراز امیدواری کرده‌اند که قبل از پایان ماه دسامبر (سال جاری میلادی) دور هشتم مذاکرات از سرگرفته شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز گذشته (جمعه) به خبرگزاری روسی تاس گفت که دور هشتم مذاکرات وین برای احیای برجام احتمالاً اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

هیأت مذاکره‌کننده ایران از زمان شروع دور هفتم مذاکرات بر عزم جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل تأکید کرده‌اند اما در عین حال گفته‌اند که به هیچ عنوان تحت فشار و تهدید با توافق موافقت نخواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها