اولیانوف: دور هشتم مذاکرات وین می‌تواند آخرین دور نهایی کردن توافق باشد

اولیانوف: دور هشتم مذاکرات وین می‌تواند آخرین دور نهایی کردن توافق باشد
شنبه 27 آذر 1400 - 20:17

نماینده روسیه در مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین خاطرنشان کرد که مسکو با این دیدگاه تهران که دور بعدی مذاکرات می‌تواند آخرین دور باشد، توافق نظر دارد.

العالم ـ اروپا

«میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین روز شنبه گفت، دور بعدی مذاکرات وین، می‌تواند به توافق منتج شود.

اولیانوف در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد: «فقط ایران نیست که می‌گوید دور هشتم مذاکرات وین می‌تواند آخرین دور باشد برخی دیگر از شرکت‌کنندگان، از جمله روس‌ها نیز این دیدگاه را دارند».

سرپرست هیأت روس در مذاکرات رفع تحریم‌ها افزود: «نهایی کردن گفت‌وگوها به‌طور موفقیت آمیز تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه قابل حصول است».

وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای با اشاره به پایان دور هفتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد که دور هشتم مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد و توافق حاصل شود.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در وین برای رفع تحریم‌ها شب گذشته (جمعه) گفت که گفت‌وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور گفت‌وگوها باشد، طبیعی است اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم به توافق برسیم. این بستگی به طرف مقابل دارد.

پربیننده ترین خبرها