پاکستان، مالزی و ترکیه شبکه تلویزیونی مشترک تاسیس می کنند

پاکستان، مالزی و ترکیه شبکه تلویزیونی مشترک تاسیس می کنند
دوشنبه 29 آذر 1400 - 12:20

وزیر اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان اعلام کرد: این کشور با مشارکت ترکیه و مالزی شبکه تلویزیونی مشترک برای مقابله با اسلام هراسی در جهان را تاسیس می کند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش منابع رسمی پاکستان، اسلام‌آباد برای دومین بار از سال ۱۳۹۸ ابتکار تاسیس شبکه تلویزیونی مشترک با ترکیه و مالزی را تکرار کرد.

«فواد حسین» رئیس جمهوری پاکستان طی دیدار با وزیر امور خارجه مالزی در حاشیه اجلاس روز گذشته سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد گفت: در نشست مشترک سه کشور قرار شد شبکه تلویزیونی مشترک ایجاد شود.

وی افزود: هدف از تاسیس شبکه تلویزیونی مشترک، مقابله با اسلام‌هراسی، افراط گرایی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری اسلامی برای دستیابی به اهداف مشترک خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مهرماه ۱۳۹۸ نخست وزیر پاکستان در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برای اولین بار پیشنهاد مشارکت ترکیه و مالزی برای تاسیس شبکه تلویزیونی ویژه‌ای را مطرح کرد.

«عمران‌خان» دیروز (یکشنبه) طی سخنرانی در نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در پارلمان ملی پاکستان ضمن محکوم کردن پدیده اسلام هراسی و تلاش‌های خارجی برای متهم کردن مسلمانان به افراط گرایی مذهبی، خواستار نقش آفرینی موثر سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با پدیده اسلام هراسی و آگاهی جهان نسبت به تبعات خطرناک توهین به مقدسات مسلمانان شد.

پربیننده ترین خبرها