سازمان جهانی بهداشت: طوفان جدید کرونا در راه است

سازمان جهانی بهداشت: طوفان جدید کرونا در راه است
سه شنبه 30 آذر 1400 - 22:23

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داد که طوفان جدید کرونا در راه است.

العالم - جهان

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داد که طوفان جدید کرونا در راه است.

فرانسه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که سویه اومیکرون به سرعت در پایتخت این کشور در حال گسترش است.

همچنین فرانسه خبر داد که تنها طی 24 ساعت گذشته 73 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه اومیکرون کرونا تا کنون در 89 کشور جهان شناسایی شده و مکان‌هایی که این ویروس شیوع یافته، تعداد موارد ابتلا هر یک و نیم روز تا سه روز دو برابر می‌شود.

«ماریا ون کرخوف» سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد جهان با سونامی ابتلا به کرونا به دلیل شیوع مشترک دلتا و اُمیکرون مواجه است.

وی در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم ما با سونامی ابتلا در جهان، هم دلتا و هم اُمیکرون مواجه هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری‌های جدی و مرگ جلوگیری می‌کند، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی‌شود.

او با ترغیب دولت‌ها به واکنش پیشگیرانه به خطر ناشی از سویه‌های جدید کروناویروس، گفت که آن‌ها نباید منتظر افزایش تعداد بستری‌ها برای اقدام باشند، زیرا سویه‌های موجود همین حالا هم اثرگذاری ویرانگر خود را آغاز کرده‌اند.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.

پیش‌تر همچنین یک متخصص سرشناس ویروس‌شناسی در آمریکا هشدار داد که ۳۲۰۰۰ نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اظهارات دکتر «گرگوری پولند» در حالی مطرح شده که توالی نشان می‌دهد سویه جدید اُمیکرون کرونا به نیمی از کل ایالت‌های ایالات متحده راه یافته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها