پنتاگون سخنان وزیر دفاع روسیه درباره اوکراین را رد کرد

پنتاگون سخنان وزیر دفاع روسیه درباره اوکراین را رد کرد
چهارشنبه 1 دی 1400 - 10:34

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهارات وزیر دفاع روسیه درباره احتمال اقدامات تحریک‌آمیز شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در شرق اوکراین از قبیل حملات شیمیایی را رد کرد.

العالم - آمریکا

سخنگوی پنتاگون به سخنان هشدارآمیز وزیر دفاع روسیه درباره حضور تحریک‌آمیز اعضای شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا در شرق اوکراین واکنش نشان داد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه (دیروز) درباره احتمال اقدامات تحریک‌آمیز از قبیل حمله شیمیایی در شرق اوکراین توسط برخی شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکا هشدار داد.

شویگو همچنین افزود، بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای این شرکت‌ها در «دونتسک» حضور دارند و در حال آموزش نیروهای ویژه اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با سوالی درباره این اظهارات وزیر دفاع روسیه مواجه شد.

جان کربی در واکنش به سخنان سرگئی شویگو گفت: «اظهارات وزیر شویگو کاملا نادرست است. این (حرف‌های وزیر دفاع روسیه) نادرست است».

سخنگوی پنتاگون در همین نشست خبری به تنش‌های موجود در روابط آمریکا و روسیه بر سر مسائل مختلف به ویژه اوکراین اذعان کرد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور با سرگئی شویگو صحبتی نکرده و برنامه‌ای هم برای انجام گفت‌و‌گو با او ندارد.

واکنش پنتاگون به اظهارات وزیر دفاع روسیه در شرایطی انجام شده که روابط واشنگتن و مسکو بر سر مسائلی از قبیل تحولات شرق اوکراین متشنج شده است.

واشنگتن و دیگر اعضای ناتو طی هفته‌های اخیر بارها مدعی ارسال تجهیزات و استقرار نیروهای نظامی روسیه به مرز در تدارک برای حمله به اوکراین شده‌اند.

مقام‌های مختلف روسیه ضمن رد این ادعاها به آمریکا و دیگر کشورهای غربی بارها هشدار دادند که از نظر مسکو استقرار نیروهای ناتو در نزدیکی مرز روسیه و الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی غربی، خط قرمز است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها