دیدار سفیر ایران در عراق با رئیس اقلیم کردستان

دیدار سفیر ایران در عراق با رئیس اقلیم کردستان
چهارشنبه 1 دی 1400 - 11:54

سفیر ایران در عراق با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - عراق

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در بیانیه‌‌‌ای که ریاست اقلیم کردستان منتشر کرده، آمده است: در این دیدار دو طرف در خصوص روابط عراق و اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین آخرین تحولات عملیات سیاسی در عراق و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید در این کشور و نیز روابط میان اربیل و بغداد و تداوم گفت‌وگو برای حل اختلافات میان آنها و خطرات تروریسم و حملات اخیر داعش رایزنی کردند. مسجدی و بارزانی همچنین درخصوص اهمیت همکاری در راستای حفاظت از امنیت و ثبات در منطقه و بهبود روابط میان کشورهای منطقه بر اساس دوستی و منافع مشترک توافق کردند. دو طرف بر اهمیت گسترش روابط میان اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

سفر هیات عراقی به ایران برای مذاکره در خصوص آب

همزمان یک مسوول عراقی اعلام کرد که قرار است هیاتی از عراق به منظور مذاکره در خصوص رهاسازی آب به سمت هورالهویزه راهی ایران شود.

مدیرکل مرکز ملی منابع آبی عراق در گفت‌‌‌وگویی گفت که هورالهویزه هشت‌ماه است دچار کم‌آبی شده و اگر آب‌ها از ایران به سمت ما سرازیر نشود، این مشکل حل نخواهد شد. وی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه عراق نیازمند همکاری ایران برای حل این مشکل است، گفت: قرار است به‌زودی هیاتی از عراق به منظور مذاکره برای رهاسازی آب عازم ایران شود.

پربیننده ترین خبرها