نامه سازمانهای حقوق بشری به گوترش درباره جمعیت الوفاق بحرین

نامه سازمانهای حقوق بشری به گوترش درباره جمعیت الوفاق بحرین
چهارشنبه 1 دی 1400 - 13:19

سازمان های حقوق بشر عربی، در نامه ای سرگشاده به دبیر کل سازمان ملل، تصمیم وزیر کشور لبنان در مورد اخراج اعضای «جمعیت الوفاق بحرین» از این کشور را محکوم کردند.

العالم - امریکا - بحرین

این سازمان ها در نامه ای سرگشاده به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کردند: سازمان‌های حقوق بشر عربی تصمیم اخراج اعضای جمعیت الوفاق بحرین از لبنان را اقدامی خطرناک می‌دانند که باید متوقف شود تا رویکردی بیگانه ستیز نسبت به سیاست خارجی و رویه های رسمی لبنان ایجاد نشود و این نقض آشکار اصل عدم اخراج و آزادی بیان و نقض آشکار کنوانسیون منع شکنجه و تصمیمی است که این جمعیت را در معرض آسیب جدی قرار می دهد، به ویژه با توجه به اینکه مقامات بحرینی در رعایت وضعیت حقوق بشر سابقه خوبی ندارند.

در ادامه این نامه آماده است: همانطور که ما موضع و همبستگی خود را با اهداف - یک نهاد و افراد - اعلام می کنیم، خواستار عقب نشینی لبنان از تصمیم مغرضانه سیاسی هستیم. همچنین از دولت این کشور می خواهیم که پایبند به قوانینی باشد که اجازه فعالیت های قانونی در خاک لبنان را می دهد.

نویسندگان این نامه آورده اند که از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم که این موضوع را در جریان گفت وگوها با مقامات لبنانی مطرح کند و اقدامات خودسرانه را که نقض آشکار آزادی بیان و ارزش‌های دمکراسی است را محکوم کند و از دولتمردان لبنانی بخواهد که این تصمیم را متوقف و به حقوق و آزادی ها احترام بگذارند.

چندی پیش منابع خبری گزارش دادند که «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان از مدیرکل امنیت ملی این کشور درخواست کرده تا اعضای غیر لبنانی جمعیت الوفاق بحرین را از خاک لبنان اخراج کند.

بر اساس این گزارش، این اقدام به دلیل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بوده است که جمعیت الوفاق بحرین در تاریخ ۱۱ دسامبر (چهار روز قبل) در بیروت برگزار کرد.

پیش‌تر دولت بحرین به صورت رسمی به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جمعیت الوفاق بحرین در بیروت اعتراض کرده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها