عضو عصائب اهل الحق: مقاومت تا زمان حضور آمریکا در عراق ادامه دارد

عضو عصائب اهل الحق: مقاومت تا زمان حضور آمریکا در عراق ادامه دارد
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 13:52

عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفت: مقاومت تا زمان حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ادامه دارد.

العالم ـ عراق

احمد عبدالحسین روز پنجشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری «المعلومه» اظهار داشت: واشنگتن در تلاش است تا نیروهای نظامی خود را تحت عنوان آموزش و مشاوره، در عراق حفظ کند.

وی افزود: دولت «بایدن» به دنبال تقویت حضور خود در عراق برای مدت طولانی‌تری است و هیچ پیام اطمینان بخشی از طرف آمریکا برای خروج نیروهایش از عراق وجود ندارد.

عبدالحسین اظهار داشت: آمریکا نقش‌های نقش های مرموزی در عراق بازی می کند تا بیشترین تعداد نیروهای نظامی اش تحت عنوان آموزش و مشاوره در این کشور باقی بمانند.

وی از نیروهای آمریکایی به عنوان اشغالگران نام برد و تاکید کرد: تا زمانی که نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق حضور دارند، مقاومت هم ادامه دارد.

اظهارات «عبدالحسین» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» پس از آن بیان می شود که «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق روز شنبه گفت: هیچ نیروی رزمی از ائتلاف بین المللی یا ناتو در پایگاه عین الأسد وجود ندارد و تنها مستشاران هستند که برای ارائه حمایت‌های لجستیک و کمک به ارتش عراق در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مکان‌های داخل این پایگاه، به صورت کامل از نیروهای خارجی تخلیه شده است و از برخی مقرها صرفا برای رساندن تجهیزات لجستیکی به نیروهای عراقی استفاده می‌شود، از جمله سلاح، خودرو و تجهیزاتی که برای انجام مأموریت‌های دفاعی به نیروهای ما کمک می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق ادامه داد: این پایگاه عراقی و حراست از آن بر عهده ارتش عراق است و حتی مستشاران نیز تحت حمایت عراق قرار دارند.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر ائتلاف الفتح از جریان‌های سیاسی عراق، اعلام کرده بود که خروج نیروهای بیگانه، منحصر به آمریکا نخواهد بود، بلکه شامل همه نیروهای نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف بین المللی می‌شود.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی تا پیش از پایان ماه جاری عراق را به طور کامل ترک خواهند کرد.

طبق اخباری که ماه‌ها پیش به نقل از مقام‌های عراقی و آمریکایی منتشر شد، دو طرف در گفت و گوهای راهبردی واشنگتن - بغداد توافق کرده بودند که ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ همه نیروهای آمریکایی خاک عراق را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها