جنبش انقلابی بحرین سازمان ملل را مسئول حمله به فرودگاه صنعا دانست

جنبش انقلابی بحرین سازمان ملل را مسئول حمله به فرودگاه صنعا دانست
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 17:58

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، سازمان ملل را مسئول حمله جنایتکارانه عربستان سعودی به فرودگاه غیرنظامی صنعا دانست.

العالم ـ یمن

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی- اماراتی - صهیونیستی - آمریکایی به فرودگاه صنعا و خارج کردن این فرودگاه از چرخه خدمات‌رسانی به مردم یمن و همچنین هدف قراردادن شهروندان غیر نظامی و بیمارستان‌های این کشور را به شدت محکوم کرد و افزود: این جنایات در سایه سکوت سران کشورهای عربی و سرسپردگی آن‌ها به استکبار جهانی به رهبری آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه خود سازمان ملل متحد را مسئول ارتکاب جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم یمن و صنعا که با پایداری و عزت و شرافت سازش نیروهای شیاطین زمین را نپذیرفت و بر بازگرداندن حاکمیت و هر وجب از خاک یمن به ویژه آزادسازی استان مارب از چنگال آلوده اشغالگران صهیونیست، آمریکا، سعودی و اماراتی اصرار دارد، دانست و افزود: سازمان ملل را تا زمانی که ساکت بماند نمی‌توان از مشارکت در همه این جنایات و نقض حقوق بشر و جنایات جنگی و نسل کشی، معاف کرد.

این جنبش اضافه کرد: جنایت بمباران غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، جاده‌ها و خودروهای غیرنظامی در تونل‌ها و روی پل‌ها، فرآیندی تهاجمی است که در آن به وضوح نقش آمریکا و اسرائیل جهت افزاش تلاش برای تعمیق رنج انسانی مردم مسلمانان و پایدار یمن و تنگ شدن حلقه محاصره ظالمانه زمینی و هوایی و دریایی بر آن آشکار می‌شود.

جنبش حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با اشاره به اینکه دشمن تلاشی جدید، بدبختانه و مذبوحانه برای تحت فشار قرار دادن حامیان انصارالله و دولت نجات ملی در صنعا جهت تسلیم شدن و توقف آزادسازی استان استراتژیک مارب که دارای منابع عظیم نفت است از دست مزدوران متجاوز و عوامل و حامیان غربی، آمریکایی و صهیونیستی آن‌ها آغاز کرده است، افزود: اتفاقی که افتاد چیزی جز ترجمه تسلیم شدن کشورهای بزرگ شیطان پرست و کشورهای صاحب پول و نفوذ در برابر تهدیدهای آمریکا نیست و نشان داد که شترداران در عربستان و امارات (سران کشورهای عربستان و امارات) چیزی جز ابزار اجرایی برای آن‌ها نیستند که دیر یا زود به حساب آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

این جنبش ادامه داد: ادامه جنایات نسل کشی، جنایات جنگی، کشتار و دزدی دریایی از کشتی‌های سوخت و مواد غذایی توسط متجاوزان، یمن را وادار می‌کند تا برای جلوگیری از دست کم گرفتن رنج یمنی‌ها به مرحله بزرگتری برای ضربه زدن به حیاتی‌ترین تاسیسات در عربستان و امارات وارد شود زیرا قوانین زمین و شریعت آسمانی این حق را تضمین کرده است.

حامیان جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین هدف از بمباران وحشیانه صنعا را هدف قرار دادن جبهه و محور مقاومت در ایران، سوریه، عراق و لبنان برای به زانو درآوردن محور و جناح‌های مقاومت اسلامی جهت تسلیم شدن و پذیرش هژمونی صهیونیستی - آمریکایی و قبول عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل ارزیابی کرد.

این جنبش از همه نیروها، گروه ها، احزاب و نهادهای محور مقاومت خواست که در کنار جنبش انصارالله قرار گیرند و از دولت انقلابی نجات ملی در صنعا حمایت کنند و نقشه‌ی به زانو در آوردن مردم یمن و دولت انقلابی آن‌ها را خنثی کنند.

این بیانیه همچنین بر انجام تلاش‌های منسجم، صفوف نزدیک و هماهنگی بیشتر بین نیروهای محور مقاومت برای خنثی کردن همه توطئه‌های آمریکا و شیوخ مرتجع نفت (کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس)، سازشکار با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان دست نشانده‌ها و متحدان و عوامل آمریکا که حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت عراق، حشد الشعبی و انقلاب اسلامی ایران به عنوان دژ مقاومت و همه جنبش‌های آزادیبخش اسلامی و ملی که استکبار جهانی و شیطان بزرگ آمریکا را شکست داده‌اند و همه توطئه‌های سازش با رژیم اسرائیل را مردود می‌دانند و از آرمان فلسطین و گروه‌های مقاومت در برابر اشغالگران حمایت می‌کنند را هدف قرار داده اند، تاکید کرد.

عصر دوشنبه جنگنده‌های متجاوز عربستان با حملات پی درپی تاسیسات غیر نظامی فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف قرار دادند و موجب شد تا این فرودگاه از آمادگی برای ارائه خدمات بشردوستانه به یمنی‌ها خارج شود.

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که بمباران فرودگاه صنعا توسط نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی مورد حمایت آمریکا و انگلیس جنایت جنگی از نوع بمباران مکان‌های ممنوعه است.

وی در یک رشته توئیت که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، افزود: بمباران و هدف قرارگرفتن مکرر فرودگاه بین المللی صنعا که برای انتقال بیماران و مسافران یمنی مجهز شده بود، اقدامی جنایتکارانه و تروریسم علیه جمهوری یمن است.

پربیننده ترین خبرها