هنیه: روابط حماس با ایران، رکن محکمی در حمایت از مقاومت فلسطین است

هنیه: روابط حماس با ایران، رکن محکمی در حمایت از مقاومت فلسطین است
جمعه 3 دی 1400 - 08:34

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به نقش تهران در حمایت از مقاومت فلسطین، گفت که دشمن صهیونیستی فکر می‌کند که از طریق محاصره و تجاوز می‌تواند اراده ملت ما را در هم شکند، ولی این مسئله یک توهم است.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از مواضع حمایتی «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

خبرگزاری صفا به نقل از هنیه گزارش داد: «بر این باوریم که عادی‌سازی، خنجر مسمومی در پهلوی ملت فلسطین و گذرگاهی است که از طریق آن، رژیم [صهیونیستی] در منطقه گسترش پیدا کند».

وی تصریح کرد: «هر کس که فکر می‌کند، عادی‌سازی باعث تثبیت مشروعیت یا افزایش نفوذش خواهد شد، در اشتباه است؛ زیرا عادی‌سازی به صورت کلی، شَر است و فقط به سود رژیم صهیونیستی است».

هنیه با بیان اینکه روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران، رکن محکمی در حمایت از مقاومت فلسطین است، گفت: «دشمن صهیونیستی فکر می‌کند که از طریق محاصره و تجاوز می‌تواند اراده ملت ما را در هم شکند، ولی این مسئله یک توهم است.

این مسئول حماس ادامه داد: «موضع ثابت، صریح و واضح الجزایر مبنی بر رد عادی‌سازی، بزرگترین حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است... ما مخالف هر گونه توافق با اسرائیل هستیم؛ چه سیاسی باشد، یا امنیتی».

هنیه خاطر نشان کرد: «هر گونه توافقنامه امنیتی، سیاسی یا اقتصادی با دشمن صهیونیستی را رد و محکوم می‌کنیم... توافقها با اسرائیل، به ضرر ملت ماست و باعث تثبیت تسلط بر منطقه عربی می‌شود».

وی ضمن درخواست از دولتهای عربی برای پایبندی به حمایت از ملت فلسطین، گفت: «راهبرد برقراری ارتباط با همه را در پیش گرفته‌ایم؛ بدون اینکه از اصول و مواضع خود کوتاه بیاییم یا به هر اقدامی در زمینه عادیسازی، مشروعیت ببخشیم».

رئیس دفتر سیاسی حماس، با تأکید بر لزوم لغو توافقات عادی‌سازی،در پایان تصریح کرد: «مقاومت فلسطین نیازمند همسایگان و حمایتهای آن است تا اینکه بتواند آزادسازی [فلسطین] را محقق کنند».

فارس

پربیننده ترین خبرها