فیلمی از حمله گسترده نیروهای یمنی به مزدوران سودانی بین جیزان و صعده

جمعه 3 دی 1400 - 19:28

ستاد اطلاع رسانی جنگی یمن امروز جمعه ویدیو هایی از حمله نیروهای یمنی به مواضع مزدوران ارتش سودان در دو محور مرزی المدافن و الملاحیظ بین جیزان و صعده را منتشر کرد.

العالم - یمن

این ویدیوها نشان می دهند که در حمله ارتش یمن و کمیته های مردمی به مواضع مزدوران سودانی در دو محور المدافن و الملاحیظ بین جیزان و صعده، خسارت های سنگینی به آنها وارد آمده است.

این عملیات پس از آن انجام می شود که جنگنده های ائتلاف سعودی صبح امروز جمعه به ورزشگاه الثوره در شمال صنعا حمله کردند.

گفتنی است دولت یمن در صنعا در پاسخ به ادعاهای ائتلاف تجاوز که گفته بود این ورزشگاه تبدیل به انبار اسلحه شده و تهدید کرده بود به ان حمله می کند، اقدام به برگزاری فستیوال اطلاع رسانی در داخل این ورزشگاه کرده بود.

گفتنی است ارتش و کمیته های مردمی یمن در حال تکمیل پیشروی در منطقه مرزی الیتمه مجاور نجران هستند.

منابع میدانی نیز اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی در حال تکمیل سیطره بر منطقه الیتمه در شهر خب و الشعف در استان الجوف هستند.

این منابع همچنین از تسلط ارتش و کیمته های مردمی بر آزادراه بین المللی در منطقه الیتمه خبر داده و گفتند که در این عملیات شماری از نیروهای منصور هادی و حزب الاصلاح کشته یا مجروح شده یا به اسارت درآمدند.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله دیروز پنج شنبه به شبکه المیادین گفته بود که ائتلاف تجاوز برای گرفتن انتقام پیشروی های میدانی ارتش یمن در استان مأرب دست به حملات اخیر زده است.

پیشتر سرتیپ محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت صنعا ائتلاف تجاوز را به "آتشی سوزان " تهدید کرده و اعلام کرده بود که سرنوشتی تیره و تار در انتظار ائتلاف تجاوز است.

پربیننده ترین خبرها