گانتز: امیدواریم به زودی شاهد عادی‌سازی روابط با سعودی‌ها باشیم

گانتز: امیدواریم به زودی شاهد عادی‌سازی روابط با سعودی‌ها باشیم
جمعه 3 دی 1400 - 19:51

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد عادی سازی روابط این رژیم با سعودی‌ها باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد عادی سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی باشد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «معاریو»، وی که این سخنان را در دیدار آنلاین با صدها نفر از فعالان و طرفداران حزب «آبی و سفید» مطرح می‌کرد درباره موضوعات مختلف از جمله عادی سازی روابط با تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی صحبت کرد.

گانتز گفت امیدوار است که سعودی‌ها به سوی امضای توافق عادی سازی گام بردارند و این کار با تقویت روابط با آمریکا و تقویت صلح با مصر و اردن و همچنین امارات، بحرین، مغرب و سودان همراه باشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بزرگترین دستاورد شخصی خود را سرنگون کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونستی از قدرت و جایگزین کردن نفتالی بنت به جای وی اعلام کرد.

امارات عربی متحده و بحرین در پانزدهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اولین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بودند که روابط خود رسما با رژیم صهیونیستی با وساطت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا عادی‌سازی کردند.

چند ماه پس از این گام، دو کشور مغرب و سودان نیز به ازای دریافت امتیازاتی از ایالات متحده آمریکا روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی کردند.

دولت جدید آمریکا نیز به‌رغم آنکه می‌گوید شیوه‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا را ادامه نخواهد داد، اما اعلام کرده است که مسئله عادی‌سازی روابط کشورها با تل‌آویو را ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در این خصوص گفته بود که دولت جدید آمریکا تلاش‌های خود را برای تداوم موفقیت دولت پیین این کشور به منظور پیشبرد طرح عادی‌سازی روابط به کار خواهد بست.

پربیننده ترین خبرها