رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در ایتالیا و فرانسه

رکوردشکنی ابتلا به کووید-19 در ایتالیا و فرانسه
شنبه 4 دی 1400 - 09:10

ایتالیا و فرانسه رکوردهای جدیدی از حیث ابتلای روزانه به بیماری کووید-19 بر جا گذاشتند.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد روز جمعه دومین رکورد روزانه پیاپی موارد ابتلا به کووید-19 در این کشور شکسته شد. در این روز، موارد ابتلا به 50 هزار و 599 نفر رسید در حالی که این رقم در روز پیش از آن، 44 هزار و 595 نفر بود. اما تعداد قربانیان ناشی از ویروس کرونا از 168 نفر در روز پنجشنبه به 141 نفر در روز جمعه کاهش یافت.

ایتالیا از زمان آغاز شیوع بیماری کووید-19 در فوریه سال گذشته، 136 هزار و 386 مورد مرگ و میر مرتبط با کرونا را ثبت کرده است که دومین آمار بزرگ مرگ و میر در اروپا پس از انگلستان و نهمین در جهان به شمار می‌رود. این کشور تا امروز 5.57 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کرده است.

این در حالی است که فرانسه نیز روز جمعه رکورد جدیدی را با ابتلای حدود 100 هزار نفر به کووید-19 ثبت کرد؛ روندی که دولت را بر آن داشت تا در روز دوشنبه جلسه ویژه‌ای درباره همه‌گیری برگزار کند. این جلسه می‌تواند به اعمال محدودیت‌های حرکتی جدید در فرانسه منجر شود.

مقامات بهداشتی روز جمعه از ابتلای 94 هزار و 124 نفر به کووید-19 خبر دادند در حالی که طبق داده‌های رسمی، تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند به بالاترین حد هفت ماهه خود رسیده و نزدیک به 16 هزار و 200 نفر بوده است.

تعداد قربانیان ناشی از کووید-19 نیز در فرانسه طی 24 ساعت گذشته 167 نفر افزایش یافت و مجموع جان‌باختگان را به 122 هزار و 462 نفر رساند.

تعداد کل موارد ابتلا به کووید-19 در فرانسه از زمان آغاز شیوع این بیماری همه‌گیر به 8.98 میلیون نفر رسیده است که هفتمین رکورد ثبت‌شده در جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

پیش‌تر کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده بود امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز دوشنبه در ساعت 3 عصر به وقت گرینویچ جلسه ای برای ارزیابی کووید-۱۹ تشکیل خواهد داد. بلافاصله پس از آن نیز جلسه کابینه برگزار خواهد شد.

فرانسه قصد دارد قانونی را تصویب کند که بر اساس آن و از نیمه اول ژانویه، ارائه کارت واکسن کرونا برای انجام برخی کارها و رفتن به سینما‌ها و کافه‌ها اجباری شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها