العالم گزارش می دهد؛

ادامه جنایت های سعودی ها| دفن شدن کودکان یمنی زیر آوار ساختمان ها پس از حملات دیوانه وار سعودی + فیلم

شنبه 4 دی 1400 - 13:56

کشتار جدیدی به کارنامه متجاوزان سعودی-آمریکایی علیه مردم یمن اضافه شد.

العالم-یمن

پس از اعلام ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی مبنی بر انجام عملیات نظامی و حملات هوایی به غارها و انبارهای موشک های بالستیک، مشخص شد که این حملات ساختمان ها و خانه های مسکونی بسیاری را هدف قرار داده که یکی از آنها، ساختمان مربوط به شرکت مخابراتی در شهر المحویت در شمال کشور بود.

حملات عربستان به ویرانی این ساختمان و شهادت و مجروح شدن تعدادی از ساکنان آن منجر شد که سه تن از آنها دو کودک و یک زن بودند.

منابع محلی خاطرنشان کردند که جنگنده های متخاصم، اتاق نگهبانی اداره ساخت و ساز مخابرات این استان را هدف قرار دادند. در پی این حمله، اتاق نگهبانی با خاک یکسان شد و نگهبان ساختمان به همراه همسر و فرزندانش به شهادت رسیدند، ضمن اینکه ساختمان ها و خانه های مجاور نیز به شدت آسیب دیدند.

علاوه بر آن، این جنگنده ها ده ها حمله علیه استان صعده، حجه و مأرب ترتیب دادند که مزارع و مناطق غیر نظامی را به صورت گسترده ای تخریب کرد و خسارات فراوانی در جاده ها و پل های این استان به بار آورد.

حملات هوایی عربستان، باعث تخریب و ویرانی بسیاری از موسسه های آموزشی در تقاطع دو خیابان بغداد و الزبیری در صنعا شد. این حملات مکرر خسارت های زیادی به ساختمان صندوق حمایت از معلمان، آموزش و پروژه ها، مرکز تولید ابزارهای آموزشی و مدرسه بغداد وارد آورد.

وزارت تربیت و آموزش یمن این حوادث را "اعمال مجرمانه" ای عنوان کرد که در چهارچوب زنجیره ای از جنایت ها و تجاوزهای وحشیانه و برنامه ریزی شده علیه غیر نظامیان و مراکز آموزشی صورت داده می شود.

گفتنی است که "اعلام الحربی" یمن تصاویری از عملیات نظامی گسترده ای منتشر کرده که نیروهای صنعا علیه پایگاه های مزدوران ارتش سودان در دو محور المدافن و الملاحیط در نوار مرزی بین یمن و جیزان در جنوب عربستان، به انجام رساندند.

این رسانه بخشی از این درگیری هفت ساعته را ثبت کرد که در آن، رزمندگان یمن توانستند تعداد زیادی از این مزدوران را کشته یا مجروح کنند.

شایان ذکر است که عربستان سعودی این مزدوران سعودی را در پایگاه های مقدم در مرزها به عنوان سنگر قرار داده تا از ارتش و نیروهای خود محافظت کند.

پربیننده ترین خبرها